Od 1. júla 2010 nadobudli v Európskej únii (EÚ) účinnosť nové pravidlá pre označovanie ekologických potravín alebo takzvaných bio produktov. Ich súčasťou je aj povinnosť používať nové jednotné logo - tzv. "eurolist". Zobrazovať ho musia všetky predbalené ekologické potraviny, ktoré boli vyrobené v ktoromkoľvek členskom štáte EÚ a ktoré spĺňajú potrebné normy.

Okrem označenia EÚ sa podľa tlačovej správy Európskej komisie budú naďalej používať iné súkromné, regionálne či celoštátne logá. Uvádzanie loga na nebalených a dovážaných ekologických výrobkoch je nepovinné.

Európske bio potraviny majú odvčera spoločné logo –

Zdroj: EÚ

„Naším cieľom je, aby sa z nového loga EÚ stal široko uznávaný symbol ekologickej produkcie potravín v rámci EÚ dodávajúci spotrebiteľom istotu, že tovar je vyrobený v úplnom súlade s prísnymi predpismi EÚ týkajúcimi sa ekologického poľnohospodárstva,“ povedal komisár pre poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka Dacian Cioloş. „Pevne verím, že tieto zmeny nepodporia len rozvoj odvetvia ekologického poľnohospodárstva, ale aj zvýšenú ochranu spotrebiteľa,“ dodal.

Logo navrhol nemecký študent Dušan Milenković, v online hlasovaní so 63-percentnou prevahou porazilo dva konkurenčné finálové návrhy. Hlasovania sa od 6. decembra 2009 do 31. januára 2010 zúčastnilo približne 130-tisíc ľudí a nadviazalo na súťaž vyhlásenú pre študentov umenia v EÚ.

Európske bio potraviny majú odvčera spoločné logo –

„Eurolist“ znázorňuje hviezdy EÚ zoskupené v tvare listu na zelenom podklade a spotrebiteľom podľa Európskej komisie vysiela dva jasné signály: príroda a Európa. Komisia vzor zaregistrovala ako kolektívnu ochrannú známku.

Aby mohol byť výrobok označený logom EÚ, musí minimálne 95 percent surovín, z ktorých je vyrobený, pochádzať z ekologického poľnohospodárstva.

Do 1. júla 2010 sa bio výrobky označovali staršou verziou európskeho loga. Začalo sa objavovať koncom deväťdesiatych rokov 20. storočia a jeho používanie bolo dobrovoľné.