Predajca kontextovej reklamy Etarget, ktorý minulý týždeň oznámil vstup do Rakúska, expanduje na západný trh so značnými ambíciami. „Slovenské či české firmy často už na nemecky hovoriacich trhoch majú svoje aktivity, veľa stránok je v nemčine, preto sme sa do toho pustili s celkom veľkými očakávaniami,“ povedal pre Mediálne.sk Ján Šifra zo spoločnosti.
Etarget si zatiaľ netrúfol odhadnúť, pre aké percento zákazníkov zo Slovenska môže byť inzerovanie v Rakúsku zaujímavé, podľa Šifru za pár hodín od predstavenia tohto kroku zaznamenali niekoľko desiatok registrácií, vrátane prvých platieb, „dokonca v hodnotách presahujúcich tisíc eur“. Etarget lákal prvých zákazníkov na zvýhodnenú ponuku.
Etarget ponúkne presun kreditov do Rakúska svojim inzerentom na všetkých trhoch, kde pôsobí. „Keďže vstupujeme v čase letnej sezóny, čakáme pozitívne reakcie napríklad aj od chorvátskej pobočky, kde predpokladáme záujem lokálnych firiem o turistov z Rakúska. O to viacej, že jedna zo stránok, na ktorej začíname, by mala byť práve zameraná na cestovateľov,“ hovorí Šifra.
Hlavným konkurentom v Rakúsku bude pre Etarget v prvom rade Google. V krajine pôsobí okrem toho ešte nemecká sieť Ligatus, ktorá podľa Šifru ponúka v prvom rade pay-per-action služby, pay-per-click zaviedla nedávno. Etarget chce hneď na začiatku priviesť na rakúsky trh podobný počet klientov, ako má Ligatus. Pri ňom sa odhaduje na 60 až 70 klientov.
Etarget vstupuje do Rakúska aj preto, že sa mu podarilo nájsť partnera. Svoj PPC systém implementuje v spolupráci so spoločnosťou AboutMedia, ktorá reklamne zastupuje viaceré stránky, na ktorých sa začne zobrazovať reklama objednaná cez Etarget.
Čítajte tiež: Etarget bude už aj v Rakúsku