Výberové konanie štartuje v apríli s cieľom vybrať regionálnu agentúrnu sieť, ktorá bude aktívna od 1. januára 2017.

Prvý tender po siedmich rokoch bude riadiť Erste Group v Rakúsku s podporou nezávislej mediálnej poradenskej spoločnosti MediaSense so sídlom v Londýne. Ročne dosahujú reklamné výdavky celej skupiny približne 40 miliónov eur. Doteraz rozpočet spravovala mediálna sieť MEC.

Mediálne.sk o spustení tendra informovala hovorkyňa odboru komunikácie a sponzoringu Slovenskej sporiteľne Marta Cesnaková.

Na Slovensku je Erste Group prítomná hlavne prostredníctvom Slovenskej sporiteľne (SLSP), ktorá je podľa monitoringu výdavkov na reklamu agentúry TNS Slovakia posledné roky najväčším inzerentom spomedzi finančných inštitúcií.

Monitorované výdavky SLSP podľa cenníkových cien, bez započítania zliav, barterov a bonusov dosiahli vlani 19,4 milióna eur. Medziročne vzrástli o viac ako 13 percent.

Erste je kľúčovým hráčom na bankovom trhu strednej a východnej Európy. Okrem Slovenska a Rakúska pôsobí v Českej republike, Rumunsku, Maďarsku, Chorvátsku a Srbsku.

„Médiá sú významnou investičnou oblasťou v našej skupine. Z tohto dôvodu sme sa rozhodli vypísať výberové konanie na mediálne plánovanie a nákup v rámci celého regiónu CEE a v Rakúsku,“ vysvetľuje šéf komunikácie značky Erste Group Bank Daniel Ratzenböck.

„Naša banka prechádza významnou zmenou v dôsledku digitalizácie, rovnako ako aj svet médií. Chceme zabezpečiť, aby služby, ktoré dostaneme od našich agentúrnych partnerov v budúcnosti boli čo najlepšie v tomto rýchlo sa rozvíjajúcom odvetví,“ dodal D. Ratzenböck.