Parameter „gross income“ (poradenské a kreatívne honoráre, mediálne provízie) dosiahol 4,5 milióna eur a od roka 2012 vykazuje stúpajúcu tendenciu.
K dlhoročným klientom JandL patrí napríklad Coop Jednota Slovensko a Tipos - národná lotériová spoločnosť. K novším napríklad Mliečny fond, Wüstenrot stavebná sporiteľňa a Wüstenrot poisťovňa.
Metodika hodnotenia reklamných agentúr sa tento rok v porovnaní s minulým nemenila a zároveň neboli zavedené ani nové kritériá hodnotenia. Medialne.sk to potvrdila Zuzana Povecová z audítorskej spoločnosti BDO, s.r.o., Bratislava, ktorá spolu s KRAS-om rebríček pripravuje .
Rebríček TOP Advertising Agencies 2014 | |||
Reklamná agentúra | Členstvo v združení KRAS | Gross income (EUR) | |
1. | JandL, marketing a reklama, s.r.o. | člen | 4 534 104 |
2. | Made by Vaculik, s.r.o. | člen | 2 802 892 |
3. | Wiktor Leo Burnett, s.r.o. | člen | 2 701 236 |
4. | Effectivity, s.r.o. | nečlen | 1 899 826 |
5. | Istropolitana Advertising, s.r.o. | člen | 1 831 863 |
6. | MUW / Saatchi & Saatchi, s.r.o. | člen | 1 669 368 |
7. | Mayer/McCann-Erickson, s.r.o. | nečlen | 1 393 498 |
8. | Lowe GGK, s.r.o. | člen | 1 022 275 |
9. | TRIAD, s.r.o. | člen | 645 837 |
10. | Zaraguza, s.r.o. | člen | 446 954 |
11. | Apple Pie, s.r.o. | člen | 174 646 |
Zdroj: BDO, s.r.o., Bratislava |
Na druhom mieste sa umiestnila agentúra Made by Vaculik (vlani štvrtá) s gross income 2,8 milióna eur. Tretie miesto rovnako ako vlani patrí agentúre Wiktor Leo Burnett s gross income 2,7 milióna eur. Medziročne najviac stúpol ukazovateľ gross income agentúre Lowe GGK a naopak najviac klesol MUW / Saatchi & Saatchi.
Rebríček Top Advertising Agencies Slovakia (TOP TAAS) je periodickým ukazovateľom ekonomickej výkonnosti zúčastnených agentúr, ktoré pôsobia výhradne v oblasti reklamy a marketingovej komunikácie v Slovenskej republike.
Tento rok sa do hodnotenia zapojilo 11 agentúr, deväť členských a dve nečlenské, ktoré si účasť v rebríčku samostatne platia. Oproti minulému roku chýba 2create.
Zástupcovia reklamných agentúr považujú porovnávanie podľa celkových tržieb za skresľujúce. Gross income má zahŕňať „kreatívne, mediálne a produkčné fee, alebo formu odmeny agentúry za jednotlivé projekty alebo odmenu vypočítanú na základe hodinových sadzieb. Gross income je zvyčajne niekoľkonásobne nižší ako tržby agentúr.
Účasť v TAAS je zároveň (podobne ako v prípade TOP KRAS) aj hlavným kritériom pre zaradenie do súťaže Agentúra roka.
Schvaľovacie zasadnutie schválilo konečnú verziu rebríčka na svojom zasadnutí 28. mája.