Parameter „gross income“ (poradenské a kreatívne honoráre, mediálne provízie) dosiahol 4,5 milióna eur a od roka 2012 vykazuje stúpajúcu tendenciu.

K dlhoročným klientom JandL patrí napríklad Coop Jednota Slovensko a Tipos - národná lotériová spoločnosť. K novším napríklad Mliečny fond, Wüstenrot stavebná sporiteľňa a Wüstenrot poisťovňa.

Metodika hodnotenia reklamných agentúr sa tento rok v porovnaní s minulým nemenila a zároveň neboli zavedené ani nové kritériá hodnotenia. Medialne.sk to potvrdila Zuzana Povecová z audítorskej spoločnosti BDO, s.r.o., Bratislava, ktorá spolu s KRAS-om rebríček pripravuje .

Rebríček TOP Advertising Agencies 2014
Reklamná agentúra Členstvo v združení KRAS Gross income (EUR)
1. JandL, marketing a reklama, s.r.o. člen 4 534 104
2. Made by Vaculik, s.r.o. člen 2 802 892
3. Wiktor Leo Burnett, s.r.o. člen 2 701 236
4. Effectivity, s.r.o. nečlen 1 899 826
5. Istropolitana Advertising, s.r.o. člen 1 831 863
6. MUW / Saatchi & Saatchi, s.r.o. člen 1 669 368
7. Mayer/McCann-Erickson, s.r.o. nečlen 1 393 498
8. Lowe GGK, s.r.o. člen 1 022 275
9. TRIAD, s.r.o. člen 645 837
10. Zaraguza, s.r.o. člen 446 954
11. Apple Pie, s.r.o. člen 174 646
Zdroj: BDO, s.r.o., Bratislava

Na druhom mieste sa umiestnila agentúra Made by Vaculik (vlani štvrtá) s gross income 2,8 milióna eur. Tretie miesto rovnako ako vlani patrí agentúre Wiktor Leo Burnett s gross income 2,7 milióna eur. Medziročne najviac stúpol ukazovateľ gross income agentúre Lowe GGK a naopak najviac klesol MUW / Saatchi & Saatchi. 

Rebríček Top Advertising Agencies Slovakia (TOP TAAS)  je periodickým ukazovateľom ekonomickej výkonnosti zúčastnených agentúr, ktoré pôsobia výhradne v oblasti reklamy a marketingovej komunikácie v Slovenskej republike.

Tento rok sa do hodnotenia zapojilo 11 agentúr, deväť členských a dve nečlenské, ktoré si účasť v rebríčku samostatne platia. Oproti minulému roku chýba 2create.

Zástupcovia reklamných agentúr považujú porovnávanie podľa celkových tržieb za skresľujúce. Gross income má zahŕňať „kreatívne, mediálne a produkčné fee, alebo formu odmeny agentúry za jednotlivé projekty alebo odmenu vypočítanú na základe hodinových sadzieb. Gross income je zvyčajne niekoľkonásobne nižší ako tržby agentúr.

Účasť v TAAS je zároveň (podobne ako v prípade TOP KRAS) aj hlavným kritériom pre zaradenie do súťaže Agentúra roka.

Schvaľovacie zasadnutie schválilo konečnú verziu rebríčka na svojom zasadnutí 28. mája.