Kampaň Telekomu podporujúca službu Deezer čelí sťažnostiam verejnosti. Dôvodom je, že hlavný hrdina, rapper Ego, v televíznom spote dehonestuje prácu upratovačky, keď ingoruje jej výčitky nasadením si slúchadiel a zapnutím hudby.

Podľa Rady pre reklamu je reklama etická. „Reklama využíva humornú situáciu, ktorú nie je možné vnímať doslovne, ale je potrebné posudzovať ju v kontexte komunikačného posolstva, ktorým bola v danom prípade propagácia hudobnej služby Deezer. Humorné ladenie spotu je evidentné a zrejmé,“ tvrdí rada v tlačovej správe zo zasadnutia.

Sexuálne okienko na Rade pre reklamu tentokrát patrilo zadávateľovi Inter-Okno s bilbordovou kampaňou “Vyplníme každý otvor”, ktorá propaguje veľkoobchod špecializujúci sa na plastové okná a príslušenstvo.

Ego v kampani na Deezer nedehonestuje upratovačky

Podľa sťažovateľa kampaň porušuje princípy slušnosti, mravnosti, znevažuje ľudskú dôstojnosť a ohrozuje dobré meno reklamy. „Takáto forma reklamnej komunikácie je sexistická, a to ako v obrazovej, tak aj vo verbálnej rovine a nemožno ju považovať za etickú,“ potvrdila rada.

Za etický považuje Rada pre reklamu aj internetový banner Azet.sk s názvom „Bistro.sk – Vyskúšajte Bistro.sk s 3 € zľavou". Sťažovateľ tvrdil, že vizuál je podľa neho zavádzajúci, rada potvrdila opak. „Podmienky sú v reklame zobrazené dostatočne viditeľne a zrozumiteľne. Nemyslíme, že by reklama mohla uviesť priemerného spotrebiteľa do omylu,“ tvrdí rada.

Ego v kampani na Deezer nedehonestuje upratovačky

bistrosk_rpr_3_2

V súlade s reklamným kódexom je aj televízny spot „Slovensko. Krajina stvorená pre quattro zadávateľa Porsche, web stránka „Piano za 1 cent“ zadávateľa Piano Media, televízne spoty„Jar – zimná olympiáda v Sochi“ zadávateľa Procter & Gamble, „Partner na úrovni – registrácia zdarma“ zadávateľa Affinitas, „Finish Quantum Power Gel“ zadávateľa Reckit Benckiser a reklamná kampaň „Štartovací balíček od Mega Vox.