Od termínu prihlásenia závisí aj výška poplatku za prihlásenú prácu. Pre členov KRAS-u je suma za prihlášku v prvom termíne 400 eur, v druhom 600 eur bez DPH. Pre nečlenov je suma 500 a 700 eur bez dane. Agentúry, ktoré prihlasujú svoje práce prvýkrát, majú znížený poplatok o 50 percent.
Agentúry môžu tento rok prihlasovať práce do 13 produktových kategórií FMCG – potraviny a nápoje, FMCG – kozmetika a drogéria, Healthcare, Tovar dlhodobej spotreby, Autmotive, Finančné služby – poisťovne, Finančné služby – banky, Nefinančné služby, Médiá, Kultúrny marketing, Telekomunikačné služby, WEB spoločnosti a Dobročinný marketing.
Prihlasovať tiež môžu do špeciálnych kategórií – David a Goliáš, Small Budgets, Media Inovations/Events a Digital. Oproti predošlému roku však nastala zmena, agentúry už viac nebudú môcť prihlasovať práce súčasne do produktovej a špeciálnej kategórie. Vybrať si budú môcť iba jednu.
Verejné prezentácie a slávnostné vyhlásenie výsledkov Effie 2016 a Agentúra roka je naplánované na 24. novembra. V súťaži budú tento rok zasadať dve poroty. V prvom kole hodnotenia je porota zložená z minimálne desiatich zástupcov zadávateľov reklamy a zástupcov reklamných agentúr v pomere 3.2.
V druhom kole tvoria porotu štyria zástupcovia reklamných agentúr, rovnaký počet zástupcov zadávateľov reklamy a ďalších päť porotcovských miest je otvorených. Obsadia ich odobrníci z oblasti marketingovej komunikácie. Nominovať ich môže ktokoľvek vrátane profesijných združení.