Tak ako sa odlišujú názory na otázku prerušenia tehotenstva, líšia sa aj prístupy, aké zvolia občianske iniciatívy a agentúry, keď chcú svoj postoj komunikovať prostredníctvom reklamy. Niektoré sa rozhodnú pre agresívnu kampaň, ktorá má presvedčiť frontálnym útokom na city. Iné sa rozhodnú pre menej explicitné riešenie.


Dva názory, rôzne prístupy


Legends Condoms. Výrobca prezervatívov je tiež za reguláciu nárastu obyvateľstva. V kampani austrálskej reklamnej agentúry Clevenger BBDO upozorňuje na potrebu ochrany. Pred uplakanými a ukričanými deťmi.



Dva názory, rôzne prístupy


Save the Children. Hore: Moja mama ma zabije. V strede: Moja mama ma zabije. Dole: Jeden kondóm... zachráni oba životy. Reklama americkej nadácie upozorní na problém, navrhne riešenie a nemoralizuje.



Dva názory, rôzne prístupy



Dva názory, rôzne prístupy


Stop female foeticide. India bojuje s problémom vysokého počtu nenarodených detí, ktoré ženy potratia len preto, lebo sa dozvedeli, že nečakajú syna, ale dcéru. Kampaň Triton Communications vyzýva na zastavenie genocídy ženských plodov.



Dva názory, rôzne prístupy


Manhattan Mini Storage. Firma

v New Yorku, ktorá prenajíma úložný priestor či sťahovacie autá, na svojich reklamných bilbordoch zvyčajne vyjadruje aj politický postoj metropoly, v ktorej vo voľbách v roku 2004 demokrat John Kerry porazil Georgea W. Busha získaním troch štvrtín hlasov. Spoločnosť použila napríklad slogan Váš šatník je strašidelnejší než Bushova agenda a dotkla sa aj témy potratov plagátom Priestor vo vašom šatníku sa vytráca rýchlejšie než jej právo na rozhodnutie.