Kofola s konceptom zvíťazila v Kampani mesiaca za uplynulý rok dvakrát. Uspela v máji, keď predstavila šušlavého psa, ako aj v auguste s letným pokračovaním.

V súťaži TREND Kampaň roka napokon Fofolu ako víťaza ročníka vybrala na základe hlasovania odborná porota v zložení Martin Poláš (News and Media Holding), Zora Husarčíková (Event Federation), Pavol Kubán (SCR Interactive), Veronika Pizano (FMK UCM), Radoslav Augustín (Denník N) spoločne s hlasmi verejnosti. 

O titul TREND Kampaň roka 2016 sa uchádzali práce, ktoré v priebehu ostatných 12 mesiacov získali ocenenie TREND Kampaň mesiaca. Finálne poradie bolo zostavené na základe priemerného bodovania kampani (od 1 do 11), pričom hlasovanie verejnosti malo váhu jedného hlasu.

Ocenené agentúry svoje práce bližšie predstavili na štvrtkovej konferencii TREND Marketing Summit 2016, kde si zároveň prevzali ocenenia z rúka marketingového riaditeľa vydavateľstva News and Media Holding Jindřicha Staněka. 

Kampaň roka 2016

Fofola
Agentúra: Zaraguza
Klient: Kofola

Drzý pes Kofoly predčil konkurenciu. Fofola je Kampaňou roka

2. miesto

Mamičkine dobroty
Agentúra: JANDL Marketing a reklama
Klient: COOP Jednota

Drzý pes Kofoly predčil konkurenciu. Fofola je Kampaňou roka

3. miesto

Decká späť do divočiny
Agentúra: JANDL Marketing a reklama
Klient: Zoologická záhrada Bratislava

Drzý pes Kofoly predčil konkurenciu. Fofola je Kampaňou roka

Bodové hodnotenie ankety Kampaň roka 2016

Kofola Coop Jednota Zoo Bratislava
Zora Husarčíková 9 5 11
Veronika Pizano 11 10 2
Pavol Kubán 9 5 11
Radoslav Augustín 5 10 11
Martin Poláš 11 7 5
Verejnosť 9 10 6
SPOLU 9 7,83 7,67

 

M. Pastier: Pomohol chytľavý charakter aj wording

Úplne nový reklamný koncept od úplne novej agentúry priniesol Kofole veľký úspech. Nálepku „najlepšia“ je nedala len odborná a laická porota Kampane mesiaca, ale aj samotná Kofola, ktorá ju označuje za jednu z najlepších a najúspešnejších za posledných 15 rokov. 

Kampaň, ktorá už niekoľko mesiacov baví celé Slovensko a Česko, nahradila predošlú komunikáciu nazývanú „Polliter neriešenia“ z dielne agentúry Triad Advertising. Novú komunikáciu mala následne pod palcom agentúra Zaraguza.

Videá na internete, z ktorých pozostávala časť kampane, mali za prvé tri týždne viac ako 13 miliónov videní. Viac ako 90 percent bolo organických vďaka zdieľaniam surferov. Výnimočnosť kampane pripisujú jej tvorcovia najmä tomu, že je veľmi produktová, hlavný slogan kampane je zároveň „call-to-action“ a aj pri tom všetkom ľudí dokázala baviť vďaka unikátnemu charakteru.

Hlavným hrdinom je známy internetový fenomén - pes Tuna, ktorého animovanú podobu značka využila. Postavu zároveň rozrozprávala, a to nezameniteľným spôsobom. 

Kampaň promovala najprv novú príchuť Kofola marhuľová, ktorú značka uviedla na trh začiatkom minulej jari. „Rátali sme s tým, že psík s menom Tuna je pre mnohých neznámy, ale nechceli sme len urobiť nejakého psíka, ale dohodli sme sa priamo s majiteľkou na spolupráci. Vďaka tomu sme vedeli, že ho budú na úvod zdieľať jeho fanúšikovia a najmä získame príbeh pre médiá, ktoré mohli priniesť články o tom, že psík skutočne existuje,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk group creative director Zaraguzy Michal Pastier.

Ako ďalej dodáva, odvážne premenovanie Kofoly na Fofolu spotrebiteľov nadchlo. Mínusom kampane bolo paradoxne to, že je to len kampaň. „Bolo by skvelé mať šancu rozpracovať ju ako koncept na dlhšiu komunikáciu,“ tvrdí. Ďalšou nevýhodou bolo podľa jeho slov aj to, že na našom trhu nefungoval Tuna ako celebrita a médium zároveň. „Jeho Facebook a YouTube sme nemohli využiť napríklad ako pri Rytmusovi alebo Evelyn, preto sme museli spraviť atraktívnejší obsah. Našťastie sa to podarilo.“

Kampaň pozostávala z viacerých televíznych spotov, v ktorých sa pes nevie zmestiť do kože. V múzeu zrúti exponát, doma rozhryzie vankúš, či zje pizzu. Tvári sa pri tom, ako keby sa nič nestalo a situáciu sa snaží zahovoriť ponúknutím Kofoly. Teda Fofoly, keďže so svojím predkusom nevie dobre toto slovo povedať.

Kampaň prebiehala okrem televízie aj v outdoore, na miestach predaja a prostredníctvom kino spotov. „To, že sa podarilo ovládnuť všetky tieto médiá (pozn. ľudia si fotili bilbordy a zdieľali ich na internete alebo masovo opakovali pózy zo situácií na citylightoch) je najmä zásluhou chytľavého charakteru a wordingu kampane,“ vysvetľuje M. Pastier. To, čo sa nezmestilo do televízie, značka nasadila do online prostredia, kde mohli diváci sledovať ďalšie príbehy malého domáceho miláčika.

„Ak niečo funguje online, bude to skvelo fungovať v televízii, opačne je to skôr náhoda. Preto sme sa televízne spoty snažili urobiť tak, aby neboli len reklamou, ktorá si kúpila mediálny priestor, ale reklamou, ktorá ho zdieľaním dokáže práve získavať. Pre online sme pripravili extra obsah, ktorý sa do televízie nedostal, čím sme mohli ďalej prekvapovať aj tých, ktorí TV spoty už veľakrát videli,“ dodáva M. Pastier.

Kofola so svojou vydarenou komunikáciou Fofola aktuálne pokračuje naďalej. S úvodom tohtoročnej sezóny do kampane opäť obsadila Tunu. V letnej kampani propaguje pollitrový formát nápoja, ktorý Kofola prináša v novej melónovej príchuti. Kampaň zahŕňa spot, v ktorom psík oznamuje, že je späť. A nie je sám. Prenasleduje ho veľký melón.