VÍŤAZNÁ KAMPAŇ – OKTÓBER 2017
Čiapka
Hodnotenie: 6,55 / 10 bodov
Zadávateľ: Dobrý anjel a Nadácia Markíza
Agentúra: Made by Vaculik
Viac o kampani sa dočítate nižšie.
2. miesto
Dogg
Zdroj: Respect APP
Hodnotenie: 6,01/ 10 bodov
Zadávateľ: Azyl Production
Agentúra: Respect APP
3. miesto
To, čo pre nás urobili, nezostarne
Hodnotenie: 5,99 / 10 bodov
Zadávateľ: Nadácia Socia
Agentúra: Creative Department
Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov 10)
Odborná porota | Agentúry | Verejnosť | Spolu | |
Čiapka – Dobrý anjel a Nadácia Markíza | 7,75 | 6,50 | 3,02 | 6,55 |
Dogg – Azyl Production | 6,33 | 8,00 | 3,05 | 6,01 |
To, čo pre nás urobili, nezostarne – Nadácia Socia | 6,75 | 6,50 | 3,19 | 5,99 |
Instaheroes – Elite Solutions | 6,65 | 4,50 | 2,40 | 5,43 |
Vďaka knihe - Panta Rhei | 4,25 | 5,00 | 8.5 | 5,25 |
Lakocinky – Kaufland | 6,33 | 4,00 | 2,88 | 5,18 |
Máme vlastné značky – Lidl | 5,25 | 6,00 | 4,02 | 5,15 |
Vianoce bez darčekov – Poštová banka | 4,25 | 6,00 | 3,40 | 4,43 |
Happy paušály na Vianoce – Telekom | 4,50 | 5,50 | 3,03 | 4,41 |
Nič nové – Swan Mobile | 4,80 | 5,00 | 2,48 | 4,37 |
Adoptuj si kravičku – Slovenská mliečna rodin | 4,25 | 5,50 | 3,36 | 4,32 |
Čítaj mi z tváre – NN Životná poisťovňa | 4,25 | 6,00 | 3,40 | 4,31 |
Pozn.: v hodnotení je podľa pravidiel váha hlasov porota – verejnosť – agentúry v pomere 3:1:1. |
V hlasovaní verejnosti sme vyžrebovali Lukáša Bonku, ktorý vyhral štvrťročné digitálne predplatné TRENDU.
Ako Dobrý anjel spojil sily s Nadáciou Markíza
Dobrý anjel po roku opäť uspel v Kampani mesiaca, v ktorej obhájil prvenstvo. Charitatívna organizácia tentoraz v kampani spojila sily s Nadáciou Markíza. Kampaň pomáhala rodinám bojujúcim so zákernou chorobou a bola nasadená počas celého októbra.
Prím v kampani tvoril 30-sekundový spot, ktorý opäť pripravila reklamná agentúra Made by Vaculik a zvýrazňoval myšlienku spolupatričnosti. Hlavnou postavou kampane je mladý chlapec, ktorý si rôznymi aktivitami privyrába peniaze, aby za ne mohol kúpiť šiltovku pre svojho brata, ktorý je chorý v nemocnoci. „Rodiny, ktoré bojujú so zákernou chorobou, by nemali bojovať aj s chudobou. Staňte sa aj vy ich dobrým anjelom,“ dopĺňa spot voice-over.
„Cieľom kampane bolo získať nových darcov z radov širokej diváckej verejnosti, Dobrých anjelov, poukázaním na to, že choroba spôsobuje v rodine finančné problémy. Samozrejme pri pravidelných darcoch je dôležité aj udržiavať existujúcich darcov, rovnako to bolo aj s touto kampaňou,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk marketingová manažérka Dobrého anjela Ľudmila Kolesárová.
Ako ďalej dodáva, v kampani chceli tento rok vyslovene poukázať na súrodenecký vzťah. „Nielen choré dieťa ale aj súrodenec je celou situáciou výrazne zasiahnutý,“ dodáva.
Spot bol dosiaľ vysielaný len na obrazovkách TV Markíza vzhľadom na spoluprácu s Nadáciou Markíza, ale Dobrý anjel ho plánuje vysielať v ďalších fázach kampane aj prostredníctvom ďalšich televíznych staníc. Rovnako plánuje spustiť aj ďalšiu fázu online komunikácie.
Minuloročná kampaň Šatky, rovnako z dielne reklamnej agentúry Made by Vaculik, triumfovala takisto v Kampani mesiaca a napokon získala aj tretie miesto v súťaži Mediálne.sk a týždenníka TREND Kampaň roka.
Klient tohto typu nemá pri nevydarenej kampani šancu na reparát
O tom, ako sa pripravujú kampane pre Dobrého anjela, hovorí creative director z agentúry Made by Vaculik Peter Ižo
Zdroj: Made by Vaculik
Kampaň pre Dobrého anjela je opäť víťazom Kampane mesiaca? Ako to robíte?
Za všetkým, čo robíme, je tvrdá a poctivá robota a sme veľmi radi, pokiaľ sa výsledok podarí. Prípadné ocenenia nám pochopiteľne robia radosť. Ďakujeme.
Pre Dobrého anjela pripravujete kampane dlhodobo. Čo ste sa pri nich naučili?
Že je to rovnako namáhavá práca, ako pri „bežných” klientoch, ak nie ešte namáhavejšia. Klient tohto typu nemá šancu na reparát. Nemôže si povedať, toto nevyšlo, opravíme to v ďalšej kampani. To, čo urobíme, musí aj fungovať.
Koľko kampaní pripravíte pre tohto klienta?
V princípe ide o jednu väčšiu kampaň ročne.
Je známe, že kampane pre Dobrého anjela pripravujte pro bono. Čo je v tomto prípade pre vás odmenou?
Samozrejme je to dobrý pocit, a neberte to prosím ako frázu. A ak sa napríklad rozprávame o kreativite, je to aj príjemný pocit z toho, že niečo vytvárame, že točíme TV spot alebo nahrávame rádio spot. V poslednej dobe je to aj medzi „komerčnými“ klientami vzácnosť.
Spoty sú väčšinou veľmi emotívne. Kde je hranica?
Vždy, keď niečo robíme, snažíme sa neprekročiť hranice vkusu, estetiky, etiky a morálky. Nikdy sa nechceme za našu prácu hanbiť, naopak, chceme byť hrdí na to, čo vytvárame.
Rozumejú týmto emociám aj Slováci? Aké sú ich reakcie?
Veríme, že kladné. Dobrý anjel funguje už vyše 10 rokov, takže Slováci majú srdce.
A čo vy, ako zvládate emócie, pri prípravách a nakrúcaní kampane?
Sú chvíle, keď to nie je jednoduché. O to viac si uvedomujeme, aké ťažké to má Ľudka Kolesárová a ľudia z Dobrého anjela. Oni sú dennodenne svedkami príbehov, ktoré obyčajný človek nemôže zvládnuť. Keď sme prezentovali poslednú kampaň, už pri prvých vetách Ľudke vhŕkli slzy do očí. Pretože sa jej okamžite vybavili tisíce smutných príbehov, ktoré s tým súvisia. Vtedy si uvedomíte, že život je o niečom inom.
Ktorá kampaň pre Dobrého anjela vo vás skutočne zarezonovala a nikdy na ňu nezabudnete?
Pre mňa osobne to bola kampaň Dobrý anjel ďakuje, keď sme priamo telefonovali a ďakovali ľuďom, ktorí sú v Dobrom anjelovi od začiatku. Teda deti telefonovali. Bolo to nádherné a veľmi silné.
Prečo vy ako agentúra spolupracujete s projektom, akým je Dobrý anjel?
Pretože to má naozaj zmysel.
A čo máte v agentúre nové? Ako sa vám darí?
Máme na stole niekoľko ťažkých zadaní a niekoľko ťažkých tendrov, ale to nie je nič nové. Darí sa nám dobre, ďakujeme za opýtanie.
Na čom aktuálne pracujete?
Na ťažkých zadaniach a ťažkých tendroch.
Aký bol rok 2017 pre vás z hľadiska klientov ci súťaží?
Aktuálne si vychutnávame radosť zo zlatej Effie pre značku Lišiak zo sadu a striebornej Effie práve pre Dobrého anjela. A mimoriadne sa tešíme z bronzu v súťaži Agentúra roka. Skutočne sme mali veľmi ťažký rok, preto má pre nás tento bronz cenu zlata.
Čo vás tento rok inšpirovalo a motivovalo?
Tento rok to bola najmä vnútorná sila a odhodlanie prekonávať prekážky.
A čo plánujete do budúceho roka?
Nechajte sa prekvapiť.