Ako každý rok v predvianočnom období, aj teraz prišiel Dobrý anjel s novou kampaňou, za ktorou opäť stojí agentúra Made by Vaculik.
Po prvýkrát sa charitatívna organizácia nezamerala v kampani na celý mediamix s televíziou, printom či outdoorom, ale silne sa orientuje na digitál, vychádzajúc z toho, že každý darca – Dobrý anjel – ktorý sa rozhodne prispievať, musí prejsť registráciou na internete. Prostredie registrácie a reklamy je tak zjednotené – v online.
Kampaň Dobrého anjela odštartovala 5. novembra a vidno ju najmä na Facebooku a Instagrame. Like za life funguje na Facebooku a Follow za foLove zas na Instagrame vo všetkých formátoch, ktoré platformy ponúkajú. Headliny vydvihujú charakteristické funkcie oboch sociálnych sietí.
„Základnou myšlienkou kampane je snaha o narušenie stereotypu využívania sociálnych sietí na ukazovanie dokonalého sveta, chválenie sa, získavanie likeov a získavanie followerov. Nie každý žije taký dokonalý život a zároveň nie je získavanie likeov a followerov to najdôležitejšie v živote,“ priblížila Ľudmila Kolesárová, marketingová manažérka Dobrého anjela.
Zdroj: Facebook / Dobrý anjel
Dobrý anjel prišiel s kampaňou vymeň like za life Zdroj: Facebook / Dobrý anjel
Kampaň Dobrého anjela na Instagrame Zdroj: Instagram / Dobrý anjel
Ľ. Kolesárová ďalej uvádza, že ako charitatívna organizácia majú v Dobrom anjelovi k dispozícii veľa silných príbehov, pričom pomáhajú trom tisícom rodín. Ich silu, rozmanitosť a zložitosť sa rozhodli ukázať na deviatich vybraných príbehoch. Na špeciálnej webovej podstránke sú bližšie predstavená príbehy rodín, ktoré navštívil aj fotograf Tomáš Halász.
„Zároveň tým chceme ukázať aj rôznorodosť rodín, ktorým pomáhame, teda nielen deťom s onkologickým ochorením, ako to v našom prípade verejnosť najviac vníma. A tak sú v kampani predstavené aj rodiny, kde je onkopacientom rodič, alebo rodiny, kde má dieťa iné zákerné ochorenie – cystickú fibrózu či svalovú atrofiu,“ uviedla Ľ. Kolesárová.
V rámci spustenia online kampane sa zapojili aj známe tváre a influenceri, ktorých sledujú tisícky ľudí. Dobrý anjel ich vyzval, aby jeden deň robili svoje stories, teda príbehy na Instagrame, v čiernobielej farbe.
Andrej Kiska podporil kampaň Dobrého anjela na Instagrame Zdroj: Instagram / Andrej Kiska
Novú kampaň podporila aj riaditeľka súťaže Miss Slovensko Karolína Chomisteková Zdroj: Instagram / Karolína Chomisteková
Po sérii záberov napokon pridajú príbeh, v ktorom vysvetlia, prečo ich predchádzajúce zábery neboli farebné. „Upozorňujú na to, že nie každý môže na Instagrame ukazovať svoj dokonalý život a že reálna pomoc je dôležitejšia ako získavanie followerov – vymeň follow za foLove,“ dodala Ľ. Kolesárová.
Ku kampani sa takto pripojili napríklad slovenský prezident Andrej Kiska, riaditeľka súťaže Miss Slovenko Karolína Chomisteková či módna blogerka Janatini.
Vizitka kampane
- Agentúra: Made by Vaculik
- Creative director: Peter Ižo
- Art director: Martina Obertová, Martin Schurdak
- Copywriter: Milan Bielik
- Account manager: Martina Babicová, Hana Laciková
- Strategy director: Adam Horecký
- Digital strategy: Marek Krištof
- Social specialist: Tony Dubravec, Mário Lapoš
- Fotograf: Tomáš Halász
- Brand manager: Ľudmila Kolesárová