Dva najväčšie slovenské portály so zľavovými kupónmi – ZľavaDňa.sk a Zľavomat.sk – zverejnili výsledky za kalendárny rok 2013. Obe spoločnosti evidujú výrazný medziročný nárast tržieb.

Trhová jednotka ZľavaDňa.sk predala vlani zľavové kupóny za 15,9 milióna eur, čo predstavovalo medziročný nárast o vyše 38 percent. Zľavomat.sk v minulom roku utŕžil 15,4 milióna eur, obrat tak vzrástol o 71 percent.

Celkový počet predaných kupónov na Zľavomat.sk podľa spoločnosti presiahol 802-tisíc kusov, čo bolo o 390-tisíc viac ako rok predtým. Priemerná hodnota jednej objednávky podľa riaditeľa slovenskej prevádzky českej skupiny Slevomat Group Tomáša Sroku vzrástla o štyri eurá – zo 42 na 46 eur (jedna objednávka mohla obsahovať aj viac nakúpených zliav).

Desaťtisíce pízz, tony rebierok, tisícky sushi setov: top zľavové portály vlani ďalej rástli

ZľavaDňa.sk uviedla k tejto štatistike údaj, že na webe v roku 2013 predávala zľavový kupón v priemere každých 47 sekúnd, to podľa prepočtu znamená zhruba 671-tisíc predaných kupónov.

Minulý rok označil trhový líder ZľavaDňa.sk za rok v znamení služieb spojených s cestovaním a relaxom – predal napríklad 7 017 kupónov do Aquaparku Tatralandia a 4 289 skipasov do strediska Skalka Arena.

Tradične sa darilo aj gastronomickým zľavám – ponuka na kilové rebierka s pivom sa predala 9 492-krát. Podľa konateľa ZľavaDňa.sk Zdenka Hoscheka predstavovala väčšina ponúk zverejnených na ich portáli stále, respektíve opakované ponuky.

Desaťtisíce pízz, tony rebierok, tisícky sushi setov: top zľavové portály vlani ďalej rástli

Konkurenčný Zľavomat.sk uvádza 38 289 predaných pízz cez zľavové kupóny či 8 802 setov sushi. Z tovarov boli najpredávanejšie fotokalendáre (7 077 kusov) a fotoobrazy na plátne z vlastných fotografií (5 507 kusov). Najviac pobytov predal portál do hotela Hills V Tatrách (796).

Dvaja najväčší hráči na trhu vlani začali spoluprácu s niektorými novými klientmi. ZľavaDňa.sk uzavrela partnerstvá so Slovenským národným divadlom, textilným výrobcom Ozeta či Železnicami Slovenskej republiky. Zľavomat.sk priniesol zľavy na produkty ČSOB, Kung food sushi, kúpeľov Lúčky či hotela Kaskády.

Stúpajúci záujem Slovákov o zľavové kupóny sa prejavil na počte reálnych návštevníkov oboch webov – Zľavomat.sk ich vlani evidoval 5,28 milióna, ZľavaDňa.sk 4,6 milióna. Obom spoločnostiam, ktoré majú spolu väčšinový podiel na trhu so zľavovými kupónmi, vlani odpadol jeden z konkurentov, dovtedajšia trhová trojka Shopcity.sk.