Jeden z najväčších hráčov na česko-slovenskom distribučnom trhu vstupuje do nového obdobia. Continental film predstavuje novú vizuálnu identitu, ktorá odráža aktuálne trendy vo filmovom priemysle, zmeny diváckeho správania aj dynamiku súčasného trhu. Ide o prvý kompletný redizajn značky od jej vzniku.
„Continental film vstupuje do novej éry s modernou vizuálnou identitou. Logo aj zvučka prešli prvým kompletným redizajnom v histórii spoločnosti a reflektujú aktuálne trendy filmového priemyslu,“ uvádza spoločnosť.

Zvučka, ktorá vás naladí
Redizajn sa sústreďuje na dva nosné prvky značky: logo a znelku. Obe boli nanovo navrhnuté s cieľom zjednodušiť vizuálnu komunikáciu značky a zvýšiť jej zapamätateľnosť vo všetkých médiách – od kín až po VOD platformy. Základnou ideou bola pestrosť žánrov, ktorú Continental film prináša a potreba vytvoriť nadčasovú, no zároveň výraznú identitu.
„Cieľom nebol radikálny zlom, ale premyslený vývoj dizajnu, ktorý spája aktuálne požiadavky trhu s charakterom, na ktorom značka vyrástla,“ vysvetľuje Mario Poór, riaditeľ kreatívnej agentúry Agoška, ktorá redizajn pripravila v spolupráci so štúdiom Noise Artillery.
Hudobnú zložku novej znelky pripravil producent a skladateľ Matej Turcer, známy spoluprácami s menami ako Adam Ďurica, Ewa Farna, Mirai či Billy Barman. Do zvučky priniesol zmes emócie, žánrovej univerzálnosti a zvukovej sviežosti, ktorá funguje naprieč formátmi a žánrami – od blockbusterov po nezávislú kinematografiu.
„Novou zvučkou sme chceli vystihnúť pestrosť filmov, ktoré spoločnosť prináša, a zároveň priniesť svieži, nadčasový vizuál aj zvuk. Vychádzali sme z pôvodného motívu horizontu, ale pridali sme výraznú farebnosť. Tá odráža žánrovú rozmanitosť a v kombinácii s jednoduchou typografiou robí značku súčasnejšou a zapamätateľnejšou. Emóciu akéhosi očakávania výborne podčiarkuje hudba Maťa Turcera,“ doplnil Mario Poór.
Nová digitálna energia
Spoločnosť Continental film pôsobí na trhu od roku 1997 a za ten čas priniesla divákom stovky úspešných filmov. Medzi najvýraznejšie domáce tituly patria Čiara, Všetko alebo nič, Šťastný nový rok 1 a 2 či Kavej – a už onedlho ponúkne divákom aj premiéru snímky DUCHOŇ. Tento rok v distribúcii Continental film mohli diváci vidieť aj úspešné zahraničné snímky ako Minecraft vo filme, F1 FILM alebo Superman.
V roku 2024 spoločnosť rozšírila svoje služby aj o predaj filmov a seriálov na popredné VOD platformy, čím reaguje na zmeny v správaní divákov a nové distribučné modely.
„Zmena identity nie je len vizuálny refresh. Je to signál, že Continental film je pripravený naplno rozvíjať svoje aktivity a posilniť svoju pozíciu medzi divákmi aj v digitálnom priestore. Logo aj znelka si po rokoch zaslúžili novú energiu – a my sme pripravení prinášať ešte viac výnimočných filmových zážitkov,“ uviedla k redizajnu nová riaditeľka filmovej distribúcie Continental film Dominika Šulková.


