Študenti zlínskej Univerzity Tomáša Baťu navrhli obaly pre čokoládovú tyčinku Kofila. Pri príležitosti oslavy stého výročia si česká tyčinka nadelila dizajnovú edíciu, ktorá vznikla v spolupráci s ateliérom Grafický dizajn Fakulty multimediálnych komunikácií, oznámila ČTK hovorkyňa univerzity Petra Svěráková. Študenti navrhli takmer 80 designov, vybraných bolo sedem, ktoré sa dostali do výroby.
Najlepšie návrhy
„Študenti sa vo svojich návrhoch inšpirovali nielen spojením typického prvku Kofily, ktorým je káva a čokoláda, ale aj pôvodným dizajnom od Zdenka Rykra alebo vzormi, ktoré boli v čase vzniku Kofily populárne," uviedla hovorkyňa. Návrhy posudzovala odborná porota.
Ako najlepší bol vyhodnotený dizajn Ivana Večerka s číslovkou 100 a robený formou linorytu. „Druhým najlepším návrhom sa stal ručne ilustrovaný návrh Lucie Nguyenovej, ktorý zobrazuje rôzne asociácie k tyčinke a dohromady tvorí jednoduchý grafický celok, ktorému dominuje ilustrovaný nápis Kofila. Tretím najlepším návrhom je geometrická ilustrácia od Izabely Princovej, v ktorej sú zakomponované hrnčeky s kávou. Číslica 100 je tvorená z kávových zŕn,“ uviedla hovorkyňa. V ďalších vybraných návrhoch sa objavil motív šachovnice alebo inšpirácie secesnými vzormi.
Sedem edícií
„Dizajnových edícií je symbolicky sedem, rovnako ako je sedem dní v týždni. K storočnému výročiu vytvorila značka špeciálnu komunikačnú kampaň, s ktorou sa ľudia stretnú v priebehu februára nielen v televízii, ale bude mať presah aj do sociálnych médií s využitím influencerov. sa tak dostane do povedomia širokému publiku,“ uviedla hovorkyňa.
Kofila slaví 100 let! Nadělila si designovou edici ve spolupráci s @UTBZlin.https://t.co/2nw2jQojCG
— Marketing & Media (@MarketingaMedia) February 2, 2023