Coffee&Co či McCafé dostanú na Slovensku nového konkurenta - austrálsky Gloria Jean’s Coffees

Na slovenský trh mieri ďalší medzinárodný kaviarenský reťazec - austrálsky Gloria Jean’s Coffees. Prvú pobočku plánuje otvoriť na jar 2011 v Bratislave. Pre Mediálne.sk to potvrdila Naďa Plzáková zo spoločnosti H.A.M. Gastro Czech, ktorá je držiteľom hlavnej franchisingovej licencie pre Českú a Slovenskú republiku. 

"V súčasnosti intenzívne hľadáme zaujímavé priestory na vybudovanie našej prvej kaviarne na Slovensku. Lokalita a cena nájmu je pre nás prioritou, našim záujmom nie je kvantita otvorených kaviarní, ale kvalitný dlhodobý projekt," vysvetlila pre Mediálne.sk Plzáková.

Reťazec sa chce orientovať hlavne na miestnych zákazníkov, čo deklaroval už pri vstupe na český trh. "Po roku prevádzky v Prahe a Brne môžeme konštatovať, že sa náš zámer podaril a v prvej pražskej kaviarni, v ktorej, napriek tomu že je na hlavnom turistickom ťahu z Karlovho mosta na Pražský hrad, máme 60 percent miestnych, pravidelných hostí. Pobočka v Brne má návštevnosť lokálnych zákazníkov skoro 100-percentnú," konštatuje Plzáková. "Sme teda presvedčení, že aj slovenskému zákazníkovi máme čo ponúknuť," dodala.

Coffee&Co či McCafé dostanú na Slovensku nového konkurenta - austrálsky Gloria Jean’s Coffees

Zdroj: Flickr / Dale Gillard

Gloria Jean’s Coffees sa prezentuje ako špecialista na kávu. "Kávové bôby nakupujeme priamo od farmárov, máme vlastnú pražiareň v centrále v austrálskom Sydney, všetci naši zamestnanci dostávajú kvalitné školenia zahŕňajúce všetky oblasti pestovania, spracovania a prípravy kávy. V našom sortimente máme širokú škálu jednodruhových zrnkových káv rôznych pražení, kávy ochutené aj zmesi, ktoré si naši hostia navykli piť doma. Veríme, že kvalitu a kompetentnosť pri príprave kávy ocenia zákazníci všade na svete," tvrdí manažérka reťazca.

Reťazec v najbližších dňoch otvára tretiu kaviareň v Prahe na Florenci, v decembri pribudne ďalšia, prvýkrát v obchodnom centre. "Rovnako rozvážny rozvoj plánujeme pre budúci rok na území hlavného mesta Prahy. Na slovenskom trhu by sme radi videli aspoň dve kaviarne do konca budúceho roka," uzavrela Naďa Plzáková.

Gloria Jean’s Coffees má v ponuke klasické kávové nápoje i špeciality, sypané čaje či horúce čokolády. Typickou špecialitou siete je banánový chlieb, predáva tiež širšie spektrum pekárenských výrobkov.

H.A.M. Gastro Czech je dcérskou spoločnosťou firmy Asko nábytek, ktorá je aktívna aj na Slovensku. Samotný reťazec vznikol v roku 1996 v austrálskom Sydney na základe značky, ktorá v USA existovala už od roku 1979. V súčasnosti prevádzkuje takmer 1000 kaviarní v 37 krajinách sveta, okrem Česka napríklad aj v Maďarsku, Poľsku či Nemecku.

Na slovenskom trhu je dominantným kaviarenským reťazcom domáce Coffee&Co, nasledované rakúskym Coffeeshop Company. Širšiu expanziu začal aj McDonald's so svojim konceptom McCafé a sieť kníhkupectiev Panta Rhei s pridruženými kaviarňami Café Dias. Zatial iba v Bratislave pôsobia siete Bagel & Coffee Story či Greentree Caffé, profilované ako eko-friendly kaviarne. Poľský Coffeeheaven opustil Slovensko v máji 2009, dôvodom mali byť slabšie obchodné výsledky v porovnaní s inými trhmi a ekonomická recesia.