Prostredníctvom nej vyzvala v nedeľu, počas futbalového finále Super Bowl, používateľov na Twitteri, aby hashtagom #MakeItHappy označili na sociálnej sieti negatívne statusy. Následne premenila tieto slová na obrázok vytvorený pomocou ASCII kódu.

Tento nápad značke nevyšiel úplne podľa predstáv. Ako uvádza server Adweek.com, blogger na sociálnej sieti upozornil, že jeden z obrázkov na twitterovom účte Coca-Coly obsahuje takzvaných 14 slov – termín spájaný s nacionalistami, ktoré sformuloval David Lane (We must secure the existence of our people and a future for White Children - Musíme zabezpečiť existenciu našich ľudí a budúcnosť bielych detí).

Coca-Cola stopla svoju kampaň po nevydarenom žarte s Hitlerom

Zdroj: Gawker.com

Na dôkaz. ako ľahko sa dá kampaň Coca-Coly zneužiť, Gawker vytvoril na Twitteri účet s názvom @MeinCoke, kde tweetoval linky z Hitlerovho diela Mein Kampf. Tieto sa tiež premenili na obrázky v ASCII kóde.

„Reklamné posolstvo #MakeItHappy je jednoduché – chceme inšpirovať ľudí aj v prostredí internetu. Je však poľutovaniahodné, že Gawker sa pokúsil posolstvo kampane obrátiť na niečo, čím nie je. Šírinie nenávisti v online prostredí je práve to, na čo chce Coca-Cola upozorniť prostredníctvom kampane Make It Happy,“ uviedol na serveri Adweek.com hovorca spoločnosti Coca-Cola Company.

Kampaň, ktorej cieľom bolo ukázať, že prostredníctvom internetu sa dá šíriť šťastie a rovnako aj nenávisť, pochádza z dielne reklamnej agentúry Wieden+Kennedy Portland.