V novom dizajne je najvýraznejším prvkom červený kruh, ktorý sa objavuje aj v aktuálnych spotoch Coca-Coly. Na fľašiach aj plechovkách sa objaví jeho časť pod názvom značky, obaly tak dostanú viac červenej farby, čo s výnimkou klasickej Coca-Coly, ktorá má podklad celý červený, platí pre varianty Zero, Light a Life.
„Balenie je náš najviditeľnejší a najhodnotnejší prvok. Využitím červeného kruhu Coca-Coly na obaloch v takej výraznej miere robíme ďalší krok smerom k úplnému zakomponovaniu stratégie One Brand, ktorá zjednocuje rodinu Coca-Cola pod jednu vizuálnu identitu a zákazníkom ešte viac uľahčuje výber ich Coca-Coly, či už s kalóriami alebo bez nich, s kofeínom alebo bez neho,“ vysvetlil marketingový šéf Marcos de Quinto.
Nový dizajn plechoviek Coca-Coly Zdroj: Coca-Cola
Jednotlivým druhom ponechá výrobca ich typický názov aj farbu – strieborná bude prítomná na baleniach Light verzie, čierna pri Zero a zelená pri Life. Ako píše AdAge.com, komplikáciu pri zjednocovaní dizajnu bude musieť výrobca vyriešiť pri diétnej verzii, ktorú na niektorých trhoch predáva ako „Diet Coke“, teda bez názvu Coca-Cola na obale, a na tento názov sú spotrebitelia zvyknutí.
Okrem zmeneného vzhľadu pribudnú na etiketách doplňujúce textové dodatky, ktoré ponúkajú hlavnú charakteristiku nápoja. Coca-Cola bude mať prívlastok „Original Taste“, prípadne „Classic“ – podľa jednotlivých trhov, Light/Diet dostane označenie „Crisp Taste, No Calories“, Zero zdôrazní nulový obsah cukru v dodatku „Zero Sugar“ a Life verzia staví na „Less Sugar, With Stevia Leaf Extract“.
Nový dizajn fliaš Coca-Coly Zdroj: Coca-Cola
Nové balenia otestuje výrobca najskôr v Mexiku. Na všetky trhy sa majú dostať v priebehu tohto a nasledujúceho roka. Coca-Cola tvorila nový dizajn v spolupráci so šiestimi agentúrami 18 mesiacov.
„Zjednotenie značky v dizajne znamená prvý raz za 130-ročnú históriu, že ikonická vizuálna identita Coca-Coly sa bude zdieľať naprieč produktmi takýmto výrazným spôsobom,“ poznamenal viceprezident výrobcu pre globálny dizajn James Sommerville.
Červený kruh, ktorý je hlavným dizajnovým prvkom, sa objavil v komunikácii výrobcu ešte v 30. rokoch minulého storočia. Jeho aktuálna verzia je prítomná v súčasnej kampani Taste The Feeling, kde takzvaný Red Disc svieti v závere televíznych spotov, ale aj v printových či outdoorových vizuáloch. Kampaň beží momentálne na 195 troch vrátane Slovenska. Zahŕňa niekoľko televíznych reklám vrátane nových spotov, ktoré Coca-Cola aktuálne predstavila.
Rovnaký grafický základ pre balenia Coca-Coly vychádza zo spomínaného konceptu One Brand, ktorý výrobca predstavil začiatkom roka. Následne začal komunikovať svoje kolové nápoje ako jednu značku. Diétnu kolu, prípadne Zero a Life už neprezentuje ako subbrandy, ale varianty Coca-Coly.
Predtým sa napríklad Cola Light spájala v kampani so speváčkou Taylor Swift populárnou najmä u žien, Colu Zero cieliacu na mužov promovali športovci. „Tým sme hovorili, že Coca-Cola nie je pre všetkých. Tak sa poškodzovala podstata našej značky, lebo Coca-Cola v skutočnosti je pre všetkých,“ vysvetlil podľa AdAge zmenu prístupu M. de Quinto.
Masívna kampaň Coca-Coly patrí k hlavným „opatreniam“ výrobcu, ktorý čelí klesajúcemu trendu predaja. Vlani na domovskom trhu v USA spadli predaje Coca-Coly o percento, hoci nápoj zostal najúspešnejšou značkou v kategórii sýtených nápojov. Spotreba sladených nápojov má skôr klesajúcu tendenciu aj na viacerých ďalších trhoch, najviac k tomu prispieva snaha spotrebiteľov o zdravší životný štýl.