Žiaden cukor, žiadne predsudky. Tak znie slogan Coca-Coly, ktorá prišla na tohtoročný Sziget s limitovaným dúhovým balením. Obliekla doň klasickú príchuť a Coca-Colu Zero.

Podporu tejto komunity sa okrem toho rozhodla prejaviť aj reklamnými vizuálmi. Na tých si vymieňajú bozk dve ženy, alebo sú v objatí dvaja muži, pričom na žiadnom nechýba sklenená fľaška tohto nápoja. Coca-Cola sa prezentovala aj hashtagom #loveislove, teda láka je láska.

Pripojila sa tak k myšlienke a iniciatíve festivalu Love Revolution na podporu LGBTQI komunity. Tá priniesla návštevníkom rôzne aktivity so spoločnou témou – toleranciou lásky.

Coca-Cola je tŕňom v oku. V Maďarsku sa búria proti jej dúhovej kampani

Zdroj: Facebook

Atmosféra Szigetu a špeciálne kampaň Coca-Coly sa však nestretla s pochopením všade v krajine mimo ostrova Óbudai na Dunaji, kde sa hudobný festival tradične koná. Na bojkot spoločnosti vyzýval napríklad István Boldog, poslanec parlamentu za vládnu stranu Fidesz.

„Dištancujem sa od plagátovej kampane Coca-Coly. Kým tieto provokatívne plagáty v Maďarsku nestiahnu, nebudem konzumovať ich výrobky. Robte tak všetci, prosím,“ napísal politik v statuse na Facebooku.

Čo príde ďalej? Pedofília?

Vládny Fidesz na čele s premiérom Viktorom Orbánom sa od vyjadrenia svojho poslanca priamo nedištancoval a ľuďom odkázal, že sa sami môžu rozhodnúť, či nápoj budú piť alebo nie. Fidesz sa voči manželstvám osôb rovnakého pohlavia a otázke práv LGBTI komunity ohrádza dlhé roky.

Nechýba ani online petícia proti tejto kampani, ktorá nazbierala desaťtisíce podpisov. Aj niektoré pravicové spravodajské portály naklonené k politike V. Orbána vyjadrili nad kampaňou značky pohoršenie a hovoria o veľkej homosexuálnej loby v Budapešti.

Do Coca-Coly sa tiež obulo radikálne Hnutie naša vlasť (Mi Hazánk Mozgalom), ktoré sa podľa inštitútu IDEA v predvolebných prieskumoch získava podporu okolo jedného percenta voličov.

Líder tohto hnutia László Toroczkai 

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa