V rámci iniciatívy pod názvom The Sexy Beast Survey položila značka patriaci do portfólia spoločnosti Unilvever ženskému publiku niekoľko otázok. Na základe ich reakcií sa mal následne do „želaného“ výsledku fyzicky formovať digitálny Avatar.
Na prvé počutie znie myšlienka zaujímavo, keďže značka začala v poslednej dobe vyvíjať progresívnejšie kampane a vzdala sa typického davu žien utekajúceho za mužom. Napriek tomu sa aj v tomto prípade dočkala kritiky.
Napríklad Magazín Adweek otázky označil z prieskumu za absurdné a šíriace rodové stereotypy. Na podporu svojho tvrdenia uvádza jednu z úloh:
On je Jack a vy ste Rose. Titanic sa potopil a vy plávate na tabuli uprostred oceánu. On:
1. Pobozká vás, ako by to bolo naposledy. Doslovne.
2. Napriek podchladenie vám pomôže cítiť sa v bezpečí.
3. Stále žartuje, takže zabudnete, že ste blízko smrti.
4. Než zamrzne, prepíše na Vás celý svoj majetok.
Respondenti su museli zvoliť niektorú z ponúkaných možností. Tie presne zodpovedali masovo šíreným stereotypom o ženách, podľa ktorých má byť respondentka buď závislá od sexu, potrebuje byť chránená opačným pohlavím, byť srandistka a voľnomyšlienkárka alebo zlatokopka.
Avatar sa navyše po každej odpovedi formoval do fyzicky neexistujúcich proporcií, takže výsledok mohol byť muž s extrémne dlhým jazykom, veľkými ušami či zvláštna fialová opica.
Kým jedna časť diskutujúcich na Facebooku sa zhoduje na tom, že nápad je zábavný, druhá skupina tvrdí, že výsledok nielen že spotrebiteľom značky ženský ideál odhaliť nepomohol, navyše podľa niektorých pôsobí urážlivo a hlúpo.
Značka len nedávno predstavila úplne nový globálny koncept marketingovej komunikácie pod názvom Find Your Magic, podľa ktorého je každý muž jedinečný iným spôsobom a má byť na to hrdý. Portorická kampaň však v súlade s touto myšlienkou nevyznieva, nakoľko štylizuje mužov do jednej „preferovanej“ podoby, po ktorej ženy túžia. Ženy zas kategorizuje podľa stereotypov.
„Snažiť sa prísť na to, čo všetky ženy chcú, keď rôzne ženy chcú rôzne veci a na základe toho chcieť vytvoriť jediný obraz ideálneho muža, je nebezpečné. Ide o spúšťač poruchy príjmu potravy a vyzývanie priemerných ľudí, aby sa stali sa zmrdmi snažiacimi sa o mužský ideál,“ dodáva na margo kampane Adweek.