Tesco spustil vernostný program Clubcard pred jedným rokom, 21. septembra 2009. Počet držiteľov Clubcard je už 870-tisíc, informovala spoločnosť v tlačovej správe.
Zákazníci Tesca na kartu Clubcard zbierajú body, ktoré môžu neskôr premeniť na poukážky. „Viac ako 65 % zákazníkov vo vyúčtovaní dostane peňažné poukážky a kupóny na zľavu, ktoré môže využiť na ďalší nákup,“ hovorí Peter Szabo, Clubcard manažér Tesco Stores SR. Podľa prieskumu spoločnosti 90 percentám sa vyhovuje spôsob vyúčtovania v trojmesačných intervaloch poštou.
„Prostredníctvom kupónov sa snažíme adresne zamerať na konkrétny tovar, ktorí zákazníci najčastejšie nakupujú, “ hovorí v tlačovej správe Monika Labudíková, riaditeľka pre marketing spoločnosti Tesco Stores SR. V rámci "oslavy" prvého výročia Tesco rozdalo zákazníkom milión dodatočných bodov. Podmienkou zaradenia do žrebovania bol nákup nad 10 EUR. Sedemdesiatimdvom výhercom na kartu pripísali 15-tisíc bodov.
V Českej republike funguje Clubcard od 6. septembra tohto roku. Je to 11. krajina s týmto vernostným programom. Vo Veľkej Británii Clubcard vlastní až 15 miliónov zákazníkov. Vlani Clubcard spustili aj v susednom Poľsku a s touto kartou dnes nakupuje 1,5 milióna Poliakov.
Okrem Tesca má klubové karty pre zákazníkov Coop Jednota a Billa. Vernostné programy na Slovensku nepoužívajú Hypernova a Albert, ani nemecký Kaufland.
„Najvyspelejším vernostným trhom vo svete je Veľká Británia. Takmer každý obyvateľ je členom vernostného programu a v priemere vlastní 3 klubové karty. Na Slovensku je vlastníkom aspoň jednej karty 95 percent obyvateľov“, uvádza prieskum agentúry GfK.