Výdavky na reklamu v televízii v Česku medziročne stúpli o 13 percent na 48,1 miliardy korún (1,89 miliardy eur). Reklama v tlači stúpla o 2,9 percenta na 19,3 miliardy korún (756,4 milióna eur).
Údaj za reklamu na internete, ktorý zverejní Združenie pre internetový rozvoj vo februári, bude zrejme na druhom mieste, odhaduje agentúra.
Súhrn cenníkovej hodnoty reklamy za televízie, tlač, rádio a vonkajšiu reklamu činí za minulý rok 80,2 miliardy korún (3,14 miliardy eur). V roku 2016 to bolo o takmer sedem miliárd menej.
Údaj za internetovú reklamu zatiaľ nie je známy. V roku 2016 sa investície do internetovej inzercie zvýšili o tretinu na 19,7 miliardy (772 miliónov eur) a vlani sa očakával ďalší rast.
Reklama v rádiách vzrástla o 7,2 percenta na 7,55 miliardy korún (295,9 milióna eur). Za vonkajšiu inzerciu zadávatelia minuli 5,3 miliardy korún (207,7 milióna eur) v cenníkových cenách, teda medziročne o 3,4 percenta viac.
„Rok 2017 bol v reklamnom biznise opäť rokom úspešným. U všetkých nami monitorovaných mediatypov evidujeme medziročné navýšenie alokácie hrubých mediálnych investícií. Súhrnná cenníková hodnota využitého reklamného priestoru vlani presiahla hranicu 100 miliárd korún,“ uviedol Tomáš Hynčica z Nielsen Admosphere.
Najväčším zadávateľom bol vlani najväčší český e-shop Alza.cz s reklamou za 1,4 miliardy korún (54,9 milióna eur). Výdavky do reklamy tak firma zvýšila o 16 percent.
O dve tretiny na 1,3 miliardy korún (50,9 milióna eur) vlani stúpli výdavky na reklamu potravinárskej spoločnosti Ferrero Česká, pobočky talianskeho výrobcu cukroviniek.
Naopak medziročný pokles o deväť percent na 1,2 miliardy korún (47 miliónov eur) zaznamenala spoločnosť Procter & Gamble, ktorá vyrába pracie prášky, aviváže či prostriedky na umývanie.
V rebríčku najväčších zadávateľov na českom trhu podľa Nielsenu ďalej nasledovali Lidl, Sazka, Unilever, Kaufland, Reckitt Benckiser, Mountfield a Škoda Auto.