Česko Slovenská SuperStar štartovala pod päťdesiatkou
Prvá Česko Slovenská SuperStar začala silná, no neprekročila tieň predchádzajúcej série SuperStar i minuloročného projektu Slovensko má talent. Podľa informácií Mediálne.sk bol podiel prvého dielu šou tesne pod 45 % pri 947 tisícoch divákoch.

Česko Slovenská SuperStar štartovala pod päťdesiatkou
O pár desiatok tisíc divákov viac, 1 milión 7 tisíc, prilákala tretia SuperStar. Markíza ju vysielala na jeseň pred dvoma rokmi. Slovensko má talent si pred rokom získal pozornosť 1 milión 99 tisíc divákov. Bol to najúspešnejší štart jesenného ťažiskového projektu Markízy od začiatku merania peoplemetrami.

Misia priniesť nadpriemer je pre veľké šou Markízy to najjednoduchšie. Priemerný podiel televízneho lídra je teraz pod 30-percentnou hranicou. V prípade ťažiskových projektov Markíza zvykne hovoriť pozitívne o tých, ktoré majú viac ako 50-percentný podiel na trhu. Prvá časť hovorí málo o tom, či projekt dosiahne túto métu. Napríklad úspešné tretie Let´s Dance z tejto jari začínalo slabo, podiel prvej časti bol len 46,1 %. Končilo takmer pri šesťdesiatke.

Podľa prvých informácií dopadol kuriózne aj pokus televízie Joj kontrovať štartu stomiliónovej šou. Včera vysielala Jánošíka, čím sa vezie na silnom prome na nový rovnomenný film. Joj však vysielala verziu zo 60-rokov, ktorá jej zabezpečila spokojný nadpriemer. 

Zdroje dát: Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov. Zdroje sú web o sledovanosti TV Joj TVmeter.sk, webová stránka STV, teletext TV Markíza a najmä tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže. Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú teda negarantované. 


Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, JOJ, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.