Prebiehajúci ročník Zlatého středníka je v znamení dvoch inovácií. „Súťaž od svojho vzniku prešla mnohými premenami, ktoré vždy reagovali na aktuálny dopyt zadávateľov v práci s obsahom, formou a nástrojmi modernej komunikácie. Prvou zmenou je, že teraz už pokrýva všetky zásadné oblasti, ktoré sú pre zadávateľa dôležité. A to od práce s influencermi po budovanie značky či integráciu použitých nástrojov. Druhá novinka tohto ročníka vznikla na základe dopytu zo Slovenska. Tamojšie komunikačné tímy tak teraz majú príležitosť zmerať si sily s českými projektmi, pretože 13 percent z viac ako štyroch stoviek prihlášok je zo Slovenska,“ hovorí Pavel Vlček, predseda Výkonného výboru PR Klubu.

Celkovo 54 prihlášok zo Slovenska prekročilo pôvodný cieľ tohto prvého ročníka pre slovenských zadávateľov. „Pre nás to znamená, že slovenskí zadávatelia a agentúry sa neboja vstúpiť do spoločného ringu s českými kolegami. Obrovský benefit PR Klubu a celej súťaže spočíva v transparentnej práci poroty. Tá nie je zložená len z riaditeľov PR agentúr, ale predovšetkým zo starostlivo vybraných českých a slovenských odborníkov, nezaťažených lokálnym konkurenčným bojom,“ povedal Martin Dobiš, Manager PR Klubu pre Slovensko.

Popri tradičných kategóriách, v ktorých sú hodnotené najlepšie firemné časopisy, newslettre, katalógy, letáky, výročné správy, weby a profily na sociálnych sieťach, sú tento rok najobsadzovanejšími kategóriami Najlepšia audio a video prezentácia, štruktúra, obsah a storytelling, PR event, zapojenie influencera a celebrity, kreatívna idea, využitie sociálnych sietí, internej komunikácie a employee engagement.

Celkom dvanásť porôt, zložených z popredných českých i slovenských odborníkov na riadenie reputácie značiek a ich komunikáciu, šéfredaktorov kľúčových médií a špičkových grafikov, zhodnotí v priebehu marca prihlásené práce a pripraví tiež všetkým súťažiacim spätnú väzbu obsahujúcu motivujúce odporúčanie pre prípadné zlepšenie.

„Práve motivácia neustále sa zlepšovať je hnacím motorom Zlatého středníku takmer dve desiatky rokov. Za to, že chcú ukázať, čo dokázali a motivovať tak aj ostatných na zlepšovanie, patrí všetkým prihlasovateľom obrovská vďaka,“ dodal P. Vlček.

Zlatý středník 2019 - kategórie

1. Najlepší tlačený časopis a novin
2. Najlepší elektronický časopis a blog
3. Najlepší newsletter
4. Najlepšia brožúra, katalóg a leták
5. Najlepšia výročná správa
6. Najlepšie webové stránky
7. Najlepšia mobilná aplikácia
8. Najlepšia audio a video prezentácia
9. Najlepší PR event
10. Inovatívne využitie sociálnych sietí
11. Najlepšie zapojenie influencera a celebrity
12. Najlepšia štruktúra, obsah a storytelling
13. Najlepšia kreatívna idea
14. Nízky rozpočet a jeho efektivita
15. Najlepšia interná komunikácia a employee engagement
16. Najlepšia krízová komunikácia a komunikácia zmeny
17. Použitie technológií a inovácií
18. Launch, relaunch, rebranding

Profesijné sektory

1. Finančné služby
2. Zdravotná starostlivosť a farmácia
3. Auto-moto a doprava
4. Šport a zábava
5. Umenie a médiá
6. Telekomunikácie a IT
7. Cestovný ruch a gastronómia
8. Priemysel a energetika
9. FMCG, krása a móda
10. Neziskový sektor
11. Verejný sektor

Nie je možné sa prihlásiť (navrhne porota):

Grand Prix
Najlepšia integrovaná kampaň
Najlepšia agentúra
Regionálna agentúra roka
Mladý piárista
Osobnosť PR