Česká BigMedia chce merať

Česká pobočka spoločnosti BigMedia, predajcu v oblasti out of home reklamy, predstavila pred niekoľkými týždňami plánovaný systém merania efektivity vonkajších plôch. Prínosom projektu by malo byť najmä zjednodušenie a zjednotenie plánovania vonkajších kampaní.

Ako uvádza Marketing&Media, systém outdoorovej spoločnosti nie je prvý svojho druhu. Predchádzajúce pokusy o jednotné meranie efektivity vonkajších nosičov, ktoré prebiehali v posledných rokoch, zlyhali, keďže sa predajcovia na OOH trhu nevedeli zhodnúť na metóde merania.

BigMedia rozbieha daný projekt v spolupráci s MGE Data. Keďže ide o otvorený systém, vedenie dúfa, že sa k nim pripoja aj iní. Ak by sa tak nestalo, BigMedia je odhodlaná financovať systém sama po dobu jedného roka. Okrem hlavných prevádzkovateľov vonkajších plôch by sa mohli do projektu zapojiť aj mediálne agentúry, ktoré majú o outdoorové dáta záujem.

Projekt je podľa Marketing&Media rozdelený do štyroch fáz. Prvá sa týka technických parametrov plôch a kvality viditeľnosti pomocou GPS. Doplnia sa tak informácie o polohe, viditeľnosti v sekundách či veľkosti v metroch. Predpokladaný koniec tejto fázy je koncom marca.

Druhá fáza sa zaoberá napojením plôch na dopravné toky. V tretej fáze sa ukáže, aké body záujmu sa nachádzajú v blízkosti danej plochy, napríklad školy, nákupné cetrá či hotely. Tieto fázy by mali skončiť v apríli av júni. Štvrtá fáza bude overovať model dopravných tokov pomocou GPS monitoringu. Mala by sa začať v auguste tohto roka.

Názory mediálnych agentúr sa na projekt sú rôzne. Podľa Jany Švamberkovej z agentúry Aegis Media má projekt potenciál a budúcnosť, ak sa pripoja aj ďalší predajcovia vonkajších plôch. Martin Mráz z Confidence Media je k projektu skeptickejší. Ako uviedol pre Marketing&Media, pripojenie ostatných predajcov očakáva až pri ohrozovaní ich ziskov. Zároveň upozorňuje aj na fakt, že dáta, ktoré BigMedia projektom získa, neukážu, koľko ľudí vonkajší nosič reálne videlo, ale iba koľko ľudí mohlo potencionálne daný nosič vidieť.