V originálnych reklamách hviezdia dva psy a jedna mačka, pre ktoré objektív kamery či fotoaparátu nie je novinkou. Všetci majú okrem množstva internetových fanúšikov spoločnú jednu vec. Pred tým, ako sa stali celebritami na webe, strávili istú časť života v útulkoch.

Prvou hviezdou je kocúr Bento. Preslávil sa svojou „láskou“ k hudbe vo videu na YouTube. Bento je modernou „reinkarnáciou“ mačky známej ako Keyboard Cat - internetového memu, ktorý vznikol na základe domáceho videa z 80. rokov. 

Spoločne s Bentom v reklame účinkujú aj instagramové hviezdy Hamilton Pug, srdce každej párty, a modelka s visiacim jazykom Toast.

„Milióny zdravých psov a mačiek vhodných na adopciu prichádzajú každý rok do útulkov po celej Amerike a iba čakajú na nový domov. Bohužiaľ, mnoho z týchto zvierat ho nikdy nenájde. Dúfame, že Toast, Keyboard Cat a Hamilton Pug inšpirujú ľudí, aby podporili lokálne útulky a začali svoje vlastné príbehy prijatím zvieraťa, ktoré potrebuje domov," uviedol na margo kampane Wayne Pacelle, prezident organizácie The Humane Society of the United States.

Kampaň pozostáva z videa, ktoré predstavuje všetkých troch účinkujúcich s odkazom na ich celebritný online život. Každé zo zvierat má okrem toho vlastný spot, kde sa objavuje spoločne so svojim majiteľom.

Reklamu vytvorila reklamná agentúra J. Walter Thompson, ktorá na nich pracovala bez nároku na honorár. Vznikli na popud iniciatívy niekoľkých útulkov a organizácií združených pod názvom Shelter Pet Project.

Vďaka príspevkom dobrovoľných darcov ovládnu zvieracie hviezdy televíziu, rádio, printy, internetový svet a objavia sa aj na vonkajších plochách. Kampaň tiež bude vyzývať majiteľov adoptovaných zvierat, aby sa pridali a zdieľali svoje vlastné príbehy.

„Keby si každá komunita v Spojených štátoch adoptovala mesačne o šesť domácich zvierat viac, každý zdravý a liečiteľný pes alebo mačka v Amerike by mali domov," uvádza Amy Zeifang, členka výkonnej rady organizácie Maddie’s Fund.

Kampane na podporu adopcie nie sú žiadnou novinkou. Britská organizácia Battersea napríklad apeluje ich prínosom pre zdravie a život človeka, cestou humoru sa vybral útulok v Las Vegas, ktorý ukazuje domácich miláčikov ako multifunkčné bytosti. V drvivej väčšine sú mierené na zobrazenie rozkošnosti zvierat.