Ako uvádza spoločnosť BCAM, so štartom rakúskej mutácie bude pokračovať expanzia v Európe. Momentálne vychádza po celom svete 36 regionálnych mutácií.
Na otázku, či vôbec v dnešnej digitálnej dobe má zmysel vydávať ďalší tlačený titul, nový šéfredaktor Hans Weitmayr odpovedal jednoznačne „áno“.
„Papier je vinyl mediálneho priemyslu. A Forbes je ako džez. Všetko, čo nestačí s dychom, to bude mať ťažké sa presadiť v dobe digitálnej revolúcie. Exkluzívne špecializované produkty, ktoré sú ale výnimočne spracované si nájdu svoje miesto,“ uviedol Weitmayr.
Obsah Forbes Austria budú tvoriť zo 60 až 80 percent materiály z Rakúska a zvyšok prebraté z amerického vydania Forbesu. Vychádzať bude vždy prvý štvrtok v mesiaci a cena jedného výtlačku bude päť eur.
Pôvodne uvažovali o cene 6,50 eura, ale po analýze trhu pristúpili vlastníci na nižšiu cenu. Jedna inzertná strana stojí podľa cenníka 12-tisíc eur.
V prvej fáze bude náklad tvoriť 50-tisíc kusov. „Chceme predávať minimálne 20-tisíc výtlačkov a v strednodobom horizonte až 50-tisíc,“ dodal H. Weitmayr.
Na obálke prvého čísla je rakúsky investor Martin Schlaff. Redakčný tím Forbes Austria sa skladá zo šiestich novinárov a jedného art directora. Okrem toho budú využívať externých autorov a fotografov.
Forbes začal na Slovensku vychádzať od roku 2010 a o rok neskôr aj v Česku. Forbes Slovensko mal podľa údajov auditu tlače ABC SR v januári tohto roka 14 772 predaných výtlačkov.