Plagáty, ktorými propagoval hračky pre deti, odsúdili niektorí na sociálnych sieťach ako machistické. Argentínske zastúpenie Carrefouru sa za plagáty neskôr ospravedlnilo s tým, že išlo o „chybu“, a z predajní ich stiahlo. Informoval o tom argentínsky denník La Nación.
Pobúrenie vyvolala u niektorých reklama, ktorá vedľa seba zobrazila chlapčeka s motorkársku helmou a autom a dievčatko s ružovou kuchynkou. Nad chlapcom bol nápis „Šampión“ a nad dievčaťom stálo „Kuchárka“.
Esto también se va a caer, @carrefourarg horrible. pic.twitter.com/r48A3blwzu
— Carola Sarubbi ⚡ (@Carolasarubbi) July 31, 2018
Reklamu pred miestnym Dňom detí, ktorý tam tento rok pripadá na 19. augusta, označili mnohí za rodovo nevyváženú.
„Podľa Carrefouru ženy v ničom nevyhrávajú.. len môžu variť pre šampióna. Zdá sa mi to urážajúce a málo inteligentné," napísala napríklad v reakcii jedna zo žien na Twitteri. Reklamu ale kritizovali aj muži, niektorí ju na Twitteri označili za „zahanbujúceho“.
Spoločnosť sa za reklamné plagáty ospravedlnila a z predajní ich stiahla. „Ospravedlňujeme sa za kampaň, ktorá je v niektorých našich predajniach. Išlo o chybu a v žiadnom prípade nevyjadrovala filozofiu našej firmy. Plagáty už z obchodov sťahujeme,“ napísala v utorok na Twitteri spoločnosť Carrefour Argentína.