Predstavte si, že idete na bežný nákup a počas plnenia košíka potravinami si doprajete pohár čapovaného piva. Pre zákazníkov reťazca Lidl v Severnom Írsku sa tento nápad stáva skutočnosťou. Diskontný reťazec totiž vyhral súdny spor, ktorý mu umožní otvoriť prvú krčmu v predajni v meste Dundonald. Plán, ktorý mnohých prekvapil, no iných nadchol, sa postupne mení na realitu.
Od vypálenej krčmy po netradičný koncept
Celé sa to začalo v roku 2019, keď pri požiari zhorela miestna krčma Lewis Tavern neďaleko Belfastu. Lidl vtedy prišiel s nápadom prevziať licenciu a vybudovať vo svojej predajni v Dundonalde novú krčmu. Po získaní stavebného povolenia v roku 2020 bol projekt na istý čas pozastavený kvôli námietke veľkoobchodníka s alkoholom Philip Russell Ltd. Ten argumentoval, že Lidl nepreukázal nedostatok licencovaných podnikov v oblasti, čo je podmienkou pre získanie povolenia na prevádzku podniku s alkoholom v Severnom Írsku.
Po zdĺhavom právnom procese však Najvyšší súd v Belfaste pred pár dňami rozhodol v prospech Lidlu a odmietol odvolanie konkurencie. To znamená jedinečnú vec: historicky prvý bar v predajni Lidl sa čoskoro otvára.
Ako bude vyzerať nakupovanie s pohárom v ruke?
Podľa plánov bude nový podnik schopný usadiť 45 zákazníkov a ponúkne čapované aj fľaškové pivo, víno, cider a liehoviny. Lidl výrazne investoval do tejto novinky – na prestavbu a zariadenie baru vynaložil minimálne 410-tisíc libier (v prepočte 490-tisíc eur).
Sudca pri svojom rozhodnutí zdôraznil, že Lidl podal svoju žiadosť v dobrej viere a spĺňa všetky legislatívne požiadavky. Taktiež poukázal na to, že bar nebude predstavovať nárást počtu podnikov v oblasti, ale skôr náhradu za zaniknutú Lewis Tavern.
Novinka prináša aj isté špekulácie. Hoci Lidl tvrdí, že bude prísne kontrolovať prevádzku a zabezpečí, aby sa z krčmy nestalo miesto bujarých osláv, internet sa už baví na predstavách, čo sa stane, keď si to niekto po niekoľkých pivách zamieri do stredného regála s nepredvídateľnými výhodnými kúpami.
Príde tento koncept aj na Slovensko?
Aj keď zatiaľ neexistujú žiadne plány na rozšírenie konceptu do ďalších krajín, ak sa projekt v Severnom Írsku osvedčí, nie je vylúčené, že Lidl vyskúša podobný formát aj inde. Každopádne, spojenie bežného nakupovania a posedenia pri poháriku je niečo, čo by mohlo zaujať aj slovenských zákazníkov.