O.C. California, Čarodejnice, Gossip Girl, Kyle XY či Smallville bez domova. Markíza ruší slot pre mladých
Dvojslot Markízy venovaný americkým seriálom cieliacim na mladých divákov končí. Po poslednej časti šiestej série Smallville nepôjde v nedeľu medzi 11:00 a 12:40 ďalší seriál, ale Markíza sem nasadí vyše 30-ročné české filmy. Vyplýva to z programových plánov na 37. a 38. týždeň.

O.C. California, Čarodejnice, Gossip Girl, Kyle XY či Smallville bez domova. Markíza ruší slot pre mladých
Slot si Markíza budovala niekoľko rokov, za posledné tri tu uviedla seriály O.C. California, Čarodejnice, Gossip Girl, Kyle XY a najnovšie Smallville. Zväčša išlo o premiérové tituly a mali spoločného menovateľa: potenciál u mladšieho diváka. Napríklad Smallville vysiela v Amerike stanica The CW, ktorá predáva reklamu na diváčky od 18 do 34 rokov a tomu prispôsobuje aj svoje seriály. Kyle XY zasa išiel na rodinnom káblovom kanáli s dôrazom na mladých ABC Family. Herci z O.C. California boli témou pre tínedžerské časopisy.

V jarnej časti sezóny 2008/2009 dostala Markíza konkurenta. Televízia Joj do rovnakého času, v akom išli jej seriály pre mladých, zaradila premiérovú sériu Stratených duší (Ghost Whisperer). Seriál, ktorému niekedy Slovenská televízia natoľko verila, že pod názvom Spriaznení duchovia ho zaradila do prime-time, mal oproti akvizíciám Markízy výhodu: širší divácky potenciál. Kým seriály Markízy boli už počas natáčania vyrábané s cieľom osloviť mladšie vekové skupiny spravidla do 34 rokov, Stratené duše túto ambíciu nemali. V USA ich vysiela CBS – jednotka v amerických domácnostiach, ktorá na cieľovku 18-49 tlačí menej ako napríklad Fox, z dielne ktorého je O.C. Samotné "duše" majú v USA diváka v priemernom veku 54 rokov, kým divák Smallville nemá ani 39 a Gossip Girl 28.

Na Slovensku predstavovali Stratené duše v cieľovej skupine 12+ výraznú konkurenciu Markíze a jej seriálom, vyššie shary neboli nič nezvyčajné. Markizácke seriály by mali biznisové opodstatnenie, keby dokázali na seba nabaliť reklamu pre skupiny, na ktoré boli zamerané: čiže mladých. Podľa informácií Mediálne.sk sa však reklama na Slovensku predáva výhradne na 12+, špeciálne balíky neexistujú. V zahraničí to bežné je.

Markíza od jesene nedeľný poludňajší seriálový slot pre mladých ruší, takéto akvizície však z jej programu nezmiznú. V sobotu po 16. hodine vytvorila miesto pre jednu z jej najlukratívnejších teen-akvizícií 90210: Nová generácia. Zatiaľ však nehovorí, či je iba pre 90210, alebo tu počíta s podobným typom seriálov i naďalej. V knižnici má niekoľko titulov, naposledy potvrdila kúpu novej série Kyle XY.

Mediálne.sk zisťuje, či Markíza ruší nedeľný seriálový slot definitívne.

Posledné akvizície Markízy v dvojslote v nedeľu o 11:00
jún až september 2009 – Smallville
apríl až jún 2009 – O.C. California (The O.C.)
január až apríl 2009 – Kyle XY
november 2008 až január 2009 – Gossip Girl
september 2008 až november 2008 – Čarodejnice (Charmed)
november 2006 až jún 2008 – Čarodejnice (Charmed)
február 2006 až november 2006 – O.C. California (The O.C.)