Burger King si v nemeckých komerčných staniciach objednal nasadenie minútového spotu, ktorý beží od utorka a bude sa vysielať týždeň na viacerých celoplošných kanáloch, uvádza Wirtschaftswoche. Vo videu sa A. Bork prihovára zákazníkom a ospravedlňuje sa im za to, že niektoré z prevádzok podliezli vysoko nastavený štandard.

Šéf reťazca potvrdil, že spoločnosť nechá všetky reštaurácie posúdiť nezávislou spotrebiteľskou organizáciou, a to bez ohlásení dátumov kontroly. Reťazec bude okrem toho pokračovať naďalej vo vlastných kontrolách.

„Každý deň robí 25-tisíc spolupracovníkov Burger Kingu s plným nasadením na tom, aby ste boli spokojní. A to vám chceme dokázať,“ hovorí v spote šéf spoločnosti.

Burger King si podľa A. Borka najme aj externých poradcov, ktorí majú spoločnosti takisto pomôcť k maximálnej transparentnosti. Šéf fastfoodu zároveň potvrdil, že všetkých zamestnancov budú platiť podľa zmluvných taríf a nebudú podhodnocovaní.

Práve na tieto nedostatky poukázala reportáž komerčnej RTL spred niekoľkých týždňov. Aj v jej vysielaní je aktuálny spot nasadený.

O negatívnu publicitu Burger Kingu sa so svojím tímom postaral investigatívny novinár Günter Wallraff, ktorý koncom apríla v televíznom formáte Team Wallraff ukázal, v akých podmienkach sa pripravuje jedlo v pobočkách, ktoré prevádzkuje partnerská firma Yi-Ko Holding, a že zamestnanci pracujú pod neprimeraným tlakom.

Po odvysielaní reportáže sa dočasne zatvorilo niekoľko franšízových reštaurácií Burger Kingu v Nemecku. Reťazec reportoval evidentný pokles tržieb v mnohých prevádzkach.

Spoločnosť začala následne s opatreniami – správanie Yi-Ko Holding označila za poškodzovanie vlastných hodnôt a ostro voči nemu vystúpila. Z vedenia partnerskej spoločnosti musel následne odstúpiť Ergün Yildiz, ktorého vo funkcii nahradila Nicole Gottschalková, aktuálne zodpovedná za franšízové prevádzky Burger Kingu v Nemecku.

Zistenia tímu novinára G. Wallraffa niekoľko dní po zaradení reportáže na RTL sčasti spochybnil týždenník Spiegel, ktorý poukázal na to, že skúsený žurnalista v minulosti spolupracoval s PR agentúrou Burson-Marsteller, ktorá zastrešuje komunikáciu konkurenčného reťazca McDonald's.

Za svoju účasť na podujatiach agentúry dostal G. Wallraff podľa Spiegelu minimálne dvakrát honorár. Novinár napriek tomu odmietol súvis medzi spoluprácou s PR agentúrou McDonald's a reportážou o Burger Kingu, ktorej námet podľa neho navyše pochádzal od iného člena jeho tímu.

Burger King za záchranu svojho imidžu v médiách bojuje aj printovými inzerátmi a reklamou na webe. Zatiaľ sa mu však veľmi nedarí obnoviť dôveru ľudí - podľa Wirtschaftswoche hovorí aktuálna štúdia o tom, že len 15 percent opýtaných potenciálnych zákazníkov by sa v súčasnosti išlo najesť do Burger Kingu.


28.04.2014 "Team Wallraff" Bürger King... by The-Revolution-World