Americký reťazec rýchleho občerstvenia svoju prvú pobočku v Belgicku otvorí 19. júna v Antverpách. Pri tej príležitosti zverejnil webovú stránku s názvom Who is the king (Kto je kráľ), na ktoré v humornom tóne nabáda návštevníkov, aby si zvolili svojho kráľa medzi Philippom a hamburgerom. „Dvaja králi, jedna koruna, kto bude vládnuť?“ píše sa na úvodnej stránke.

„Ste si istí, že chcete zvoliť kráľa Philippa?“ dočíta sa návštevník stránok po kliknutí na podobizeň belgického monarchu. „On vám neusmaží hranolčeky,“ stojí ďalej v reklame.

Kráľovský palác na reklamu reagoval s nepochopením. „Použitie podobizne kráľa vyžaduje súhlas,“ uviedol. „V tomto konkrétnom prípade sme ale žiadnu žiadosť nedostali,“ povedal hovorca belgickej kráľovskej rodiny, podľa ktorého by reťazec povolenie ani nedostal, pretože ide o využití podoby kráľa na komerčné účely.

„Toto počínanie neschvaľujeme,“ dodal. Palác podľa hovorcu predtým, ako podniknú prípadné právne kroky, s americkou firmou nadviaže kontakt.