Nie je to prvýkrát, čo Burger King urobil na svojich zákazníkoch sociálny experiment. Po šikanovaní sa ich snaží upozorniť na prelomenie sieťovej neutrality, o ktorej sa v posledných týždňoch diskutuje v USA. V praxi to znamená, že poskytovatelia internetu môžu určitým službám meniť rýchlosť pripojenia alebo ich cenu. Niečo podobné urobil aj Burger King. Zákazníkom začal ponúkať svoj burger Whopper za rôzne ceny, aj keď šlo o rovnaký produkt. A čo na to povedali zákazníci? Niektorí sa poriadne nahnevali.

Voiceover sa v kampani britskej armády pýta na otázku, či jej členom môže byť aj homosexuálne orientovaný jedinec. Odpoveď je áno. Organizácia spolu s reklamnou agentúrou Karmarama pripravila kampaň, v ktorej sa zaoberá témami týkajúce sa sexuality či viery. Práve tie by mohli byť považované za bariéry pre uchádzačov do armády. Armáda chce kampaňou podporiť myšlienku, že vítaní sú všetci a to bez rozdielu.

Nominované piesne v zábavných reklamách pre Grammy naspievali animoji, ktoré sú jednou z funkcií iPhonu X od spoločnosti Apple. Hlavnými hrdinami spotu sú mimozemšťan a pes, ktorí spievajú skladby Stir Fry od tria Migos a Redbone od Childish Gambino. Objaví sa tam aj známe hovienko alebo sliepka.

Značka Kind sa vo svojej najnovšej kampani rozhodla spolupracovať s herečkou Annou Farisovou. Tá sa v kampani trošku posmieva z konkurencie. Robí to tak, že si vo svojom smartfóne číta kritické recenzie používateľov na internete. Kampaň má spochybniť mýty o tom, že všetky prírodné výživné produkty majú zlú chuť.

Olympijskí športovci sa ženú za získaním zlata, striebra či bronzu. A mnohí z nich sú aj tvárami kampaní. Súčasťou aktuálnej kampane značky Visa sa stali členovia olympijského a paralympijského tímu, ktorí si zmerajú svoje sily v Pjongčangu v Južnej Kórei. Kampaň od agentúry BBDO sa zameriava na túžbu športovcov prekonať nepriazeň a zranenia pri hľadaní slávy.

Internetová zoznamka Ashley Madison predstavila kampaň, v ktorej udáva ženskému publiku dôvodu, prečo by mali začať s ranným behom. Spoločnosť, ktorá pomáha ľuďom vo vzťahu nájsť to, čo im práve v ňom chýba, sa snaží zamerať práve na ženy a zistiť, prečo práve ony majú oveľa väčšie sklony k nevere.

Volvo predstavuje svoj nový model XC40 trochu netradične. Spotrebiteľom sa prostredníctvom spotu snaží ukázať nočnú moru konzumného správania spotrebiteľov. Hovorí im, aby si nemali kupovať ďalšie auto. Kampaň od švédskej reklamnej agentúry Forsman & Bodenfors je však akoby z budúcnosti. Napríklad balíky nosia príjemcom drony.

Seriál Ad-week-end vychádza každú nedeľu na Mediálne.sk a TREND.sk. Pozrite si staršie vydania a objednajte si RSS feed.