Po klesajúcich tržbách po celom svete a potravinovom škandále, ktorý sa rozpútal v Ázii, generálny riaditeľ firmy Don Thompson ponúkol spoluprácu jednému z predstaviteľov televízneho tímu MythBusters, u nás známy ako Ničitelia mýtov, Grantovi Imaharovi, ktorý by mal prostredníctvom série videí odpovedať na otázky zákazníkov reťazca, uvádza spravodajský server Businessweek. D. Thompson dúfa, že takýmto spôsobom docieli, že značka spoločnosti bude vnímaná ako „viac relevantná a dôveryhodná“.
Na prvú otázku, ktorá sa týkala pravosti hovädzieho mäsa, už G. Imahara stihol reagovať. „Sú to 100-percentné hovädzie odrezky,“ hovorí vo videu, ktoré reťazec uverejnil na internete tento pondelok. „Nie sú tam žiadne očné buľvy, ani žiadne pery.“ Taktiež zdôraznil, že sa tam nepridáva nechvalne známy ružový sliz, ktorý strašil zákazníkov najmä v súvislosti s kuracími nugetkami.
Uverejnením videa ide zároveň o prvý pohľad do vnútra zariadenia na spracovanie mäsa v Spojených štátoch, kde McDonald’s získava základ pre hamburgery. Podľa ekonomického portálu Business Insider týmto videom spoločnosť spustila agresívnu kampaň, ktorá sa snaží odkryť záhady týkajúce sa získavania a spracovania potravín, z ktorých sa vyrábajú jedlá pre reštaurácie. Podobné kampane firma uviedla už dávnejšie v Kanade a Austrálii.
V rámci kampane McDonald’s takisto prijal nový tím ľudí, ktorý bude reagovať na otázky na sociálnych sietiach Facebook či Twitter. „Vieme, že ľudia majú otázky,“ vysvetľuje Heather Oldani, šéfka komunikácie, „a sme hrdí na jedlo, ktoré servírujeme.“ Len v Spojených štátoch navštívi pobočky reštaurácie denne približne 27 miliónov zákazníkov.
Ďalšie otázky „Čo je v mojom hamburgeri?“ a „Aká časť kurčaťa je v Chicken McNugget?“ plánuje prostredníctvom G. Imaharu spoločnosť zodpovedať v najbližších týždňoch.
Čo je to MythBusters?
Americký vedecko-zábavný program vysielaný televíznou stanicou Discovery Channel sa snaží potvrdiť či vyvrátiť akékoľvek mýty, povery, chýry či múdrosti starých rodičov, skutočné či vymyslené, ktoré im posielajú diváci. Jamie Hyneman a Adam Savage, odborníci na špeciálne efekty a ústredná dvojica programu, tak napríklad zisťujú, či dokáže vodka zabíjať včely, či sa dá s pomocou mentoliek a Coca-Coly lietať, alebo či človek dokáže s kovovými zubmi prehryznúť kotevné lano alebo prežiť pád výťahu.
Snažili sa taktiež zrekonštruovať vojenské vynálezy z dielne Leonarda da Vinciho, pokúšali sa zostrojiť po domácky vyrobené vznášadlo, alebo testovali, pri akých podmienkach sa dá hlaveň guľometu prerezať samurajským mečom. Zvláštne miesto v programe si vyhradili aj pre "crash testy" či balistický gél. Pri pozeraní divák často nadobúda dojem, že finančný rozpočet programu nemá obmedzenia.
Postupom času a s pribúdajúcou diváckou základňou sa osadenstvo programu rozrastalo. Do programu sa aj vďaka elektrotechnickému vzdelaniu a skúsenosťami s vizuálnymi efektmi dostal aj Grant Imahara, ktorý napríklad pracoval pre spoločnosť Industrial Light and Magic, ktorá sa podieľala na filmoch ako Star Wars či Stratený svet: Jurský park.
Jamie Hyneman a Adam Savage Zdroj: SITA / AP