Britská vláda nie je spokojná so samoreguláciou v reklamnom priemysle. Reklamný server Brandrepublic informoval, že nedostatočná sa jej zdá najmä kontrola on-line reklamy.
Za problematické považuje množstvo internetovej reklamy mieriacej na deti.
Dobrovoľný kódex, ktorým by sa mala reklamná brandža v Británíí riadiť, plánuje vláda nahradiť legislatívou v prípade, že sa situácia nezlepší.
Pravidlá marketingovej komunikácie mierenej na deti určuje v Británii Výbor pre reklamné postupy. Samoregulačný orgán Advertising Standards Authority, ktorý dozerá na dodržiavanie pravidiel v reklame a médiách, napriek tomu stále zaznamenáva 90% sťažností upozorňujúcich na porušenie týchto pravidiel, píše Brandrepublic. Vláda očakáva, že brandža sa s touto situáciou vysporiada sama. Tá sa bude problému venovať na jeseň.
Podnetom na riešenie situácie bola vládou objednaná správa psychologičky Tanyi Byron o vplyve internetovej reklamy na deti. Odporúčala zvýšenie regulácie, aby sa zabránilo škodlivému a agresívnemu reklamnému obsahu. K snahe vlády o reguláciu reklamy zameranej na deti sa priklonil aj predseda ASA Lord Smith.