Bratislavský Aupark, jedno z najväčších nákupných centier na Slovensku, sa pripravuje na otvorenie svojej veľkolepej prístavby. Už o pár dní, 24. októbra 2024, otvorí svoje brány nová časť centra, ktorá prinesie nielen väčší počet obchodných jednotiek, ale aj zaujímavé ekologické a dizajnové riešenia.

„V súčasnosti prebiehajú už iba dokončovacie práce. Na vonkajších plochách sú to mierne úpravy, všetky chodníky aj zelené plochy pred rozšírením sú zrealizované. Záverečné úpravy prebiehajú aj na dizajnovej fasáde, kde dodávatelia osádzajú posledné zelené kazety,“ uviedla generálna manažérka Auparku Veronika Košická.

Nová zelená fasáda Auparku v Bratislave ohromí svojou veľkosťou.
Zdroj: Aupark
Nová zelená fasáda Auparku v Bratislave ohromí svojou veľkosťou.

Ekologická atrakcia

Práve impozantná zelená fasáda je jednou z hlavných atrakcií rozšírenia. Táto ekologická stena s rozlohou 600 m², výškou 18 metrov a dĺžkou 130 metrov bude domovom pre 40 000 rôznych rastlín. Podľa Košickej sa fasáda stane jedným z najväčších takýchto projektov na Slovensku a v Česku. „Z reklamných plôch tam budú len logá kľúčových nájomcov,“ dodala.

Primárnym cieľom zelenej fasády je zlepšiť mikroklímu v okolí centra, zvýšiť vlhkosť, znížiť prašnosť a hlučnosť, a zároveň podporiť biodiverzitu. „Tento projekt je špecifický tým, že vytvára zázemie pre život hmyzu a ďalších drobných živočíchov. Je to dôležité najmä v priestore, kde centrum susedí s mestskou diaľnicou,“ vysvetľuje Košická. Zelená stena tiež prinesie estetický zážitok a bude prirodzene zapadať do okolitého prostredia, najmä vďaka prepojeniu so Sadom Janka Kráľa.

Pozrite si v galérii, ako bude rozšírenie Auparku so zelenou fasádou vyzerať po dokončení.

Nákupné zážitky na vyššej úrovni

Rozšírenie Auparku nebude len o ekologických riešeniach, ale aj o modernizácii a rozšírení obchodných priestorov. Na návštevníkov čakajú nové koncepty známych značiek – Zara otvorí najväčšiu predajňu v širokom okolí a Reserved predstaví najnovší koncept na Slovensku. „Oba koncepty  zrealizovali nádherné interiéry so zaujímavými dizajnovými prvkami,“ priblížila Košická. Pridajú sa aj ďalšie známe značky ako H&M, ktoré výrazne rozšíri svoju predajňu.

Nové priestory prinesú takmer 10 000 m² obchodnej plochy, pričom väčšina obchodov prejde na formát tzv. flagship predajní. Tento formát prináša väčší priestor pre prezentáciu produktov a inovatívny dizajn interiérov. Obchody budú prepojené s existujúcou časťou centra, čo návštevníkom umožní plynulý prechod medzi staršou a novou časťou.

„Vstup do obchodných jednotiek prístavby bude z mallu (z centrálnej pasáže), takže návštevník ani nespozná, že vstúpil do prístavby a ocitne sa priamo v obchodnom priestore. Aktuálne sú niektoré nájomné jednotky zatvorené a prerábajú sa na tento účel,“ ozrejmila Košická.

Vizualizácia interiéru novej prístavby Auparku v Bratislave.
Zdroj: Aupark
Vizualizácia interiéru novej prístavby Auparku v Bratislave.

Pohodlné parkovanie a nový vstup

Pre komfort návštevníkov Aupark otvoril aj novú parkovaciu zónu P4 v podzemnej garáži, ktorá ponúka 79 nových parkovacích miest. Tieto miesta sú strategicky prepojené s existujúcimi parkovacími plochami, čo zjednodušuje prístup do centra. Významným prvkom bude tiež nový vstup do rozšírenej časti.

„Vchod bude bližšie k zastávkam verejnej dopravy, čím sa zvýši komfort peších návštevníkov,“ uviedla Košická a dodala: „Prepojenie prístavby sa začína už v podzemnom parkovisku, kde nové plochy budú prepojené s existujúcim podzemnými parkovacími plochami, čiže z nového parkoviska môžu zákazníci používať existujúce príjazdy a výjazdy.“ Interiéry prístavby budú vytvorené s dôrazom na jednoduchú orientáciu, aby sa návštevníci rýchlo dostali tam, kam potrebujú.

Vizualizácia interiéru novej prístavby Auparku v Bratislave.
Zdroj: Aupark
Vizualizácia interiéru novej prístavby Auparku v Bratislave.

Nová éra Auparku

Práce na rozšírení obchodného centra Aupark Bratislava prebiehajú od marca minulého roka. Koncepcia rozsiahlej zelenej fasády, ktorá podporí biodiverzitu v tesnej blízkosti mestskej diaľnice, vzišla z architektonickej súťaže. Víťazný návrh ateliéru JAAR kladie dôraz na ideové prepojenie nákupného centra a susediaceho Sadu Janka Kráľa. Projekt je špecifický aj opätovným využitím materiálov pôvodných konštrukcií.

Rozšírenie Auparku tak prináša nielen viac možností na nákupy, ale aj moderné a ekologické riešenia. Na slávnostné otvorenie prístavby sa chystá veľkolepý program. Dňa 24. októbra o 18:00 vystúpi populárna slovenská speváčka Jana Kirschner, ktorá svojim koncertom oficiálne odštartuje novú éru Auparku. Návštevníkov čaká množstvo zábavy, súťaží a exkluzívnych ponúk v nových obchodoch.

Harbour Park
Neprehliadnite

Megaprojekt za miliardu, ktorý navždy zmení tvár Bratislavy. Po mrakodrapoch sa bude stavať...

Letisko M. R. Štefánika v Bratislave
Neprehliadnite

Bratislava nevie roky dokončiť električku v Petržalke. A púšťa sa do nového dopravného projektu

Kampaň MIRRI SR na podporu eurofondov.
Neprehliadnite

Miliónová kampaň mala propagovať Slovensko. Bol v nej aj záber z Ruska, ministerstvo ju stiahlo

Ilustračné foto.
Neprehliadnite

Na Slovensko prichádza nemecký gigant. Zákazníci sa na nákupnú horúčku môžu tešiť už budúci rok

Ilustračné foto.
Neprehliadnite

Lidl a Kaufland prinášajú novú éru v platení. Česko už testuje, Slovensko sa zatiaľ pripravuje