Viaceré bratislavské nosiče vonkajšej reklamy dnes boli prelepené kusom papiera s heslom: „Milujem hokej, táto reklama však nie je okej.“ Amatérsky sa tváriaci malý plagát cielene prekrýva inzerciu zahraničnej stávkovej firmy bet-at-home. Tá bola tento týždeň terčom kritiky Asociácie spoločností prevádzkujúcich kurzové stávky a Rady pre reklamu.
Domáce firmy kritizovali zahraničné stávkové spoločnosti, ako aj médiá, ktoré im predali reklamný priestor, za nezákonnú reklamu. Firmy ako bet-at-home nemajú na Slovensku licenciu a tak podľa tunajších prevádzkovateľov stávok a Rady pre reklamu nesmú zo zákona ani inzerovať.
Plagáty bet-at-home sa prelepili iba pár dní po tlačovej konferencii slovenských stávkových spoločností, ktoré sa na reklamu sťažovali aj vo štvrtok v tlačovom vyhlásení.
Asociácia stávkových spoločností hovorí, že s akciou prelepovania nemá nič spoločné. „Dištancujeme sa od toho, je to prejav ľudovej tvorivosti,“ uviedla pre Mediálne.sk za stávkové firmy Barbora Žiačiková z PR agentúry Advantage.
Plagáty bet-at-home sa objavili na citylightoch spoločnosti JCDecaux, na internetových portáloch či na bratislavskej električke. V poslednom prípade hovorca primátora reagoval tvrdením, že za obsah reklamy zodpovedá zadávateľ a sama reklama nepropagovala produkty a služby, ale iba názov spoločnosti bet-at-home.
Prezidentka Rady pre reklamu Zuzana Mistríková protiargumentovala, že za obsah inzercie podľa zákona o reklame zodpovedá ten, čo ju šíri. A tiež, že pod produktom, ktorý propaguje reklama, sa chápe aj ochranná známka či obchodné meno, teda aj samotný názov bet-at-home.
Firma sa v rámcii partnerstva s IIHF objavuje aj na mantineloch okolo ľadovej plochy. Pravidelne ju teda vidia aj milióny televíznych divákov v priamom prenose.