Bilbordy sú len pár metrov od bannera ZŠ Trebišovská 10 umiestneného na jednej z budov školy. Plochy vidno pri prechádzaní cez Popradskú ulicu. Bilbordy patria spoločnosti BigMedia.
Bilbordová firma už v Bratislave dve plochy prelepovala – pri ZŠ Kalinčiakova a Centre pre liečbu drogových závislostí. Po medializovaní nevhodného umiestnenia vizuálov si ich odstránenie objednala Gas Familia.
Ako píše piatkový Nový Čas, na bilbord výrobcu sa dokonca sťažoval aj riaditeľ protialkoholického centra, ktorý podotkol, že pre abstinujúcich alkoholikov môže byť aj vizuálny podnet zobrazujúci alkoholický nápoj nebezpečný.
V Košiciach sa s bilbordmi v tesnej blízkosti školy ešte vo štvrtok podvečer neudialo nič. Výrobca má na nich vizuály s „mamkiným synáčikom“ a „prísnou šéfkou“. Prvý z nich verejnosť pobúril spolu s konceptom „ocinovej princeznej“ najviac.
Mladí ľudia sú na bilbordoch zobrazení s fľašami vodky, slogan typu „Keď nie si len mamkin synáčik“ a pridružený claim „Ži po svojom“ evidentne nabádajú ku konzumácii alkoholu v prípade, ak chcú mladí dokázať svoje „rebelstvo“.
Zdroj: This is Locco
Na obrázku vidno, že plochy sú za plotom, teda v areáli školy. Že sú bilbordy priamo v objekte vzdelávacej inštitúcie, potvrdil pre Mediálne.sk riaditeľ ZŠ Trebišovská 10 Peter Fábry. Oproti cez cestu sa zas nachádza Centrum voľného času.
Gas Familia aj v tomto prípade zjavne porušuje reklamný kódex, ktorý vylučuje umiestnenie bilbordov propagujúcich alkohol pri školách, detských ihriskách či iných zariadeniach pre maloletých.
Reklama môže byť problémová aj z pohľadu zákona. Zákon uvádza, že reklama alkoholických nápojov sa nesmie zameriavať na maloleté osoby. Tento bod výrobca na vizuáloch čiastočne rieši textovým upozornením, že zobrazené postavy sú staršie ako 18 rokov a nie sú pod vplyvom alkoholu.
Gas Famila zatiaľ situáciu s bilbordmi v Košiciach nekomentovala.