Smer-SD

Bohumil Stejskal hodnotí predvolebné kampane

Zdroj: Viktor

Nápad: Využívajú Fear factor, strach o bezprostrednú budúcnosť v turbulentných časoch, ktorý sa pod dojmom ekonomických správ z médií usadil medzi ľuďmi. Vedia, že dve tretiny obyvateľov zarábajú menej ako priemernú mzdu a teda pocit ekonomickej neistoty im je blízky.

Exekúcia: Jednoduchá, zrozumiteľná. Známe tváre a konzistentný slogan, ktorý sa vryl do podvedomia voličov. Vďaka sociálnym sieťam a Photoshopu aj do podvedomia nevoličov.

Prínos: Najvyšší. Zasahujú cieľovú skupinu posolstvom, ktoré na ňu zaberie - podsúva, že za ich neistotu môže "niekto iný" a že oni situáciu napravia.


KDH

Bohumil Stejskal hodnotí predvolebné kampane

Zdroj: SITA / Návrat ku Galériám v sekcii Voľby 2012

Nápad: Nedomyslený. "Biele slovensko" a "začína to prácou" si vyslúžili najviac pozornosti vo forme posmeškov, vrátane podozrenia z rasového podtextu

Exekúcia: Podobná ako pri Smere, známe tváre a konzistentné, ľahko zapamätateľné slogany.

Prínos: Otázny. Cieľová skupina môže byť zmätená nie úplne vysvetlenými posolstvami.


SDKÚ-DS

Bohumil Stejskal hodnotí predvolebné kampane

Zdroj: Lubomir / Návrat ku Galériám v sekcii Voľby 2012

Nápad: Témy spolupráca, Európa, podnikanie sú uchopené vágne a rovnako ako každý rok neurčito, populisticky. Jedine boj proti korupcii by mohol byť výrazný (Žitňanská), no ten aktuálne naráža na Gorilu.

Exekúcia: Taká ako u všetkých ostatných. Tvár + slogan, len na modrom pozadí.

Prínos: Kontraproduktívny, nakoľko tváre patria aj Miklošovi a Dzurindovi a tie stelesňujú Gorilu a už skôr temnejšiu stránku pravicovej politiky. Sama Lucia Žitňanská to z biedy nevytrhne, skôr oživí spomienky na "použitie" Ivety Radičovej pred poslednými voľbami.


SaS

Bohumil Stejskal hodnotí predvolebné kampane

Zdroj: Lubomir / Návrat ku Galériám v sekcii Voľby 2012

Nápad: Mierne kreatívne posolstvo.

Exekúcia: Vlastné deti politikov na zelenom pozadí a slogan "pre budúce generácie" sú určite lepšie ako bezduché slogany na pozadí z jasnozelenej trávy a obsahujú zrozumiteľné posolstvo.

Prínos: Otázny. Voliči si môžu asociovať osobný prospech z politiky.


OĽaNO

Bohumil Stejskal hodnotí predvolebné kampane

Zdroj: Miso / Návrat ku Galériám v sekcii Voľby 2012

Nápad: Očakávateľný - vymedzenie sa.

Exekúcia: Tvár + slogan, na pozadí otváracieho papiera, či čo to je - zneisťujúce. Forma je nepochopiteľná, vymedzenie sa neefektívne komunikované.

Prínos: Veľmi otázny. Efektívnejšia bola Matovičova kampaň pred voľbami 2010, keď sa prekrúžkovali z posledných miest do NR SR. Do sučasnej kampane žiaden podobne kreatívny nápad nepriniesol.


SNS

Bohumil Stejskal hodnotí predvolebné kampane

Zdroj: Iva / Návrat ku Galériám v sekcii Voľby 2012

Nápad: Zúfalý posledný pokus o uchopenie ekonomických a sociálnych tém ako rovná daň, dôchodcovia... popritom kontroverzní Cigáni na bilbordoch, zosmiešnený Spišiak, hity Tublatanky alebo hokej proti hráčom parodujúcim mená skutočných politických súperov.

Exekúcia: Vizuálne zlé bilbordy, vynikajúco virálne videá (lebo pôsobia až neuveriteľne komicky).

Prínos: Minimálny.


99 %

Bohumil Stejskal hodnotí predvolebné kampane

Zdroj: oldo / Návrat ku Galériám v sekcii Voľby 2012

Nápad: Predať "bežného človeka, akých je väčšina". Minúť čo najviac peňazí, prezentovať sa úplne všade bez ohľadu na zákonnosť.

Exekúcia: Ostro provokatívne slogany plus vysoká frekvencia reklamy rovná sa rapídny nárast preferencií.

Prínos: Vysoký, no za cenu spochybnenia vlastného posolstva o bežných ľuďoch, takí si podobnú reklamu dovoliť nemôžu a financovanie strany dodnes dôveryhodne nevysvetlili.


Čo vyčnieva: virálne videá SNS, desaťtisíce videní, paródie, ale aj neuveriteľné šíriace sa originály. Kreatívne, no veľkou väčšinou zosmiešňované.

Hodnotil Denis Schvarcz, CEO agentúry Core4