Teasingová kampaň s nadrozmernými modrými "bodkami" už má známeho zadávateľa - potvrdil sa dohad, že pozornosť sa snažila upútať maloobchodná sieť Tesco, ktorá v stredu oficiálne spustila ostrý štart internetového predaja tovaru.
Prostredníctvom e-shopu sa dá objednať okolo 19-tisíc výrobkov - chladené, mrazené a trvanlivé potraviny, drogéria či vybraný priemyselný tovar. "Potenciálne je v budúcnosti sortiment možné rozšíriť o ďalšie kategórie, ak o to zákazníci prejavia záujem," uviedol na tlačovej konferencii člen predstavenstva Tesco Stores SR Michal Dyttert. Cez web sa tak zatiaľ nedajú kúpiť napríklad oblečenie či elektronika.
Tesco tvrdí, že služba Potraviny domov nie je klasickým internetovým obchodom, kde si zákazník vytvorí prostredníctvom internetu objednávku, zaplatí a potom čaká, kým mu ju dovezú.
"Zákazník si "pozýva" Tesco domov a až tam – pri dverách zákazníka prichádza ku kúpe tovarov. Na internete si teda zákazník nerobí záväznú objednávku, iba nákupný zoznam. Výhodou tohto systému je, že zákazník sa môže pri dverách, keď si všetok tovar osobne prezrie, rozhodnúť, ktoré položky zo svojho zoznamu si chce kúpiť a ktoré nie," vysvetlila podstatu novej služby manažérka projektu Katarína Tokárová. Spotrebitelia môžu napríklad odmietnuť ovocie či zeleninu, ak sa im ich kvalita nepozdáva.
Tesco bude tovary dovážať výlučne prostredníctvom vlastnej dopravnej služby, investovalo do 15 špeciálne upravených dodávok, pričom postupne ich počet zvýši. Autá majú špeciálnu časť na prevoz trvanlivých potravín, chladiacu a mraziacu časť pre dodržanie teplotného reťazca. Objednávky sú rozdelené a prepravované v špeciálnych zelených prepravkách a každé vozidlo má kapacitu 120 takýchto prepraviek.
Termín dodania tovarov sa dá vybrať v dvojhodinových intervaloch, služba bude fungovať sedem dní v týždni od 10. do 22. hodiny. "Veľmi skoro, možno už budúci týždeň, plánujeme rozšíriť časy rozvozov od 8. hodiny ráno. Zo skúseností z Veľkej Británie, Česka a Poľska vieme, že práve tento časový úsek je veľmi obľúbený, pretože medzi 8:00 a 10:00 vieme osloviť skupinu, ktorá v iných časoch nie je doma," uviedla Tokárová.
Donášku tovaru je možné si objednať na nasledujúci deň alebo v horizonte troch týždňov. Platiť v hotovosti sa nedá, akceptovaná je iba úhrada platobnou kartou alebo cez internet, pričom finančné prostriedky sú odrátané z účtu zákazníka až po doručení tovaru.
Objednávky vybavuje skupina špeciálne vyškolených pracovníkov vychystávania a rozvozu tovaru v dvoch hypermarketoch Tesco Extra v Petržalke a na Zlatých pieskoch. Pre potreby novej služby vytvorilo Tesco 55 nových pracovných miest.
V prvej fáze bude služba fungovať v lokalite Bratislavy a okolia, pokrývať bude aj oblasti Senca, Šamorína, Pezinka, Modry a Stupavy. "Vieme tak obslúžiť oblasť, kde žije a pracuje viac ako 550-tisíc obyvateľov," skonštatovala manažérka projektu. Tesco v horizonte niekoľkých mesiacov ráta s jeho expanziou aj do ďalších regiónov Slovenska.
Ceny všetkých tovarov budú rovnaké, ako sú v hypermarektoch Tesco v deň dodania. Cena teda môže byť v niektorých prípadoch nižšia alebo vyššia ako cena na internete v deň, v ktorý si robil zákazník nákupný zoznam.
Zdroj: Mediálne.sk
Pokiaľ nie je niektorá položka z nákupného zoznamu zákazníka k dispozícii, vyberie pracovník Tesca položku, ktorá je najviac podobná pôvodne vyžiadanému tovaru, a túto vloží do farebne odlišnej tašky tak, aby zákazník videl, že ide o iný produkt, ako si zadal vo svojom nákupnom zozname. "Záleží potom už iba na zákazníkovi, či sa pre túto alternatívu rozhodne alebo ju odmietne," vysvetlila Tokárová.
Tesco si za donášku tovaru účtuje jednotný poplatok 3,99 eura. "Je to cena, ktorá nepokrýva náklady na túto službu, ale pomôže nám zabezpečiť, aby bola kvalitná," povedal Dyttert. Podľa jeho slov bola nastavená tak, aby nebola príliš vysoká, ale zároveň aby garantovala istú mieru kvality servisu. "Veríme, že čo najväčší počet zákazníkov bude túto službu využívať a čím viac toho nakúpia, tým to bude efektívnejšie," odpovedal na otázku Mediálne.sk Dyttert, ako chce Tesco dosiahnuť ziskovosť projektu.
Služba donášky potravín funguje v rámci siete Tesco už niekoľko rokov v domovskej Veľkej Británii, kde je v rámci segmentu lídrom na trhu. Tento rok reťazec službu spustil v niekoľkých krajinách strednej Európy - prvé bolo na jar Česko, v lete nasledovalo Poľsko a aktuálne prišlo na rad Slovensko. "Predpokladáme, že budúci rok bude táto služba spustená v Maďarsku," uviedol generálny riaditeľ Tesco Stores SR Michal Dlouhý.
Zdroj: Mediálne.sk
Tesco odhaduje, že prostredníctvom služby Potraviny domov obslúži po spustení ostrej prevádzky týždenne asi tisíc zákazníkov. "Už teraz vidíme, že sú segmenty, ktoré ju využívajú viac - často sú to ľudia, ktorí sú veľmi zamestnaní a ich čas je drahý, druhý segment sú rodiny, mamičky s deťmi, ktorým to značne uľahčuje život, pretože nemusia plánovať, či im deti niekto postráži, alebo sa trápiť s tým, že budú v obchode tlačiť vozík a ešte ťahať dve deti. Je hojne využívaná," uzavrel Dlouhý.
Internetový predaj s výlučnou možnosťou osobného odberu spustila tento rok v Bratislave sieť Carrefour, e-shop InterStore.sk zas nedávno rozšírili svoj sortiment o trvanlivé potraviny. V spolupráci so sieťou supermarketov chce ponúkať aj čerstvé potraviny.
Spoločnosť Tesco Stores SR vstúpila na slovenský trh v roku 1996 a v súčasnosti prevádzkuje 127 obchodov, z toho 5 obchodných domov, 24 expresov, 60 hypermarketov, z toho 8 Extra, 38 supermarketov a 17 čerpacích staníc. Zamestnáva vyše 9 700 ľudí.
Odhalená bodka
Teasingová kampaň Tesca prechádza od stredy do ďalšej fázy, ktorá komunikuje spustenie ostrej prevádzky novej služby Tesco Potraviny domov.
Teasing prebiehal tri týždne, okrem 28 netradičných outdoorových nosičov aj prostredníctvom bilbordov, citylightov a ďalších reklamných plôch.
Celý koncept kampane a realizačné riešenie v spolupráci s Tescom na zákazku vyvinula česká agentúra RMP - Retail Marketing Practice, ktorá je dodávateľom komunikačných služieb pre Tesco na Slovensku a v Česku.
Zdroj: Mediálne.sk
"Snažili sme sa jednotlivé slogany tvarovať tak, aby mali súvis s konkrétnym umiestnením a zároveň aby v rámci komunikácie naznačovali a dráždili, že príde niečo nové. Chceli sme, aby to bolo trošku kreatívne a inovatívne. Myslím si, že sa nám to podarilo a tá kampaň zaujala," povedal pre Mediálne.sk člen predstavenstva Tesco Stores SR Michal Dyttert. Tvar a symbol bodky v rámci kampane odkazoval na interpunkčné znamienko v internetovej adrese itesco.sk.
Všetkých 28 modrých "bodiek" naďalej ostáva v uliciach Bratislavy, v druhej fáze kampane sa s nimi okrem propagácie novej služby spája aj spotrebiteľská súťaž pre zákazníkov.