Kampaň Právo na život zameraná proti vykonávaniu interrupcií, ktorá v súčasnosti prebieha vo viacerých slovenských mestách, je v rozpore s etickým kódexom Rady pre reklamu. Včera sa na tom uzniesli členovia Arbitrážnej komisie. Ako uviedla predsedníčka komisie Jarmila Grujbárová, „kampaň nebola pripravená s pocitom zodpovednosti voči všetkým cieľovým skupinám, a to najmä voči deťom.“ Zadávatelia a tvorcovia kampane si totiž vybrali ako hlavné médium voľne dostupné billboardy.
Komisia začala včerajšiu diskusiu o spornej kampani otázkou, či sa vôbec má reklamou Európskeho centra pre bioetickú reformu (CBR Europe) a občianskeho združenia Pastor bonus zaoberať. Združenia totiž tvrdili, že nejde o reklamu, ale o vyjadrenie politického postoja. „Aj upozornenie na problém je však reklama,“ hovorí Grujbárová. Komunikácia rôznych neziskových a mimovládnych organizácií je bežnou súčasťou reklamného priemyslu, na súťažiach reklamnej kreativity tvoria kampane mimovládnych a neziskových organizácií upozorňujúcich na sociálne problémy často vlastnú kategóriu.
Rada pre reklamu po rozhodnutí arbitrážnej komisie osloví zadávateľov, aby plagáty prelepili, hoci podľa Grujbárovej je otázne, či to aj spravia. „Pre nich je tento stav želaný,“ myslí si predsedníčka komisie, keďže kampaň tak zostane dlhšie v povedomí. Ak billboardy nedajú prelepiť organizátori kampane, Rada pre reklamu podľa agentúry SITA o to požiada spoločnosť, ktorá im ich poskytla.