Vysvietený vulgarizmus na bratislavskom billboarde nie je v rozpore s kódexom etických zásad v reklame. Billboard s výrazným nápisom LEPIČA s farebne odlíšenými poslednými dvoma slabikami teda bol v poriadku. Rozhodla o tom Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR).
Billboard na pracovnú pozíciu lepiča bol umiestnený od apríla tohto roku na Prievozskej ulici. Sťažovateľ považuje výraznú grafickú úpravu slova na bielom podklade za napovedanie k hrubému slovu.
Billboardu sa venoval na svojom blogu aj Michal Pastier. "Ďalší dôkaz, že aj na neprehliadnuteľný outdoor stačí "len" copytext," napísal.
Rada rozhodla o neopodstatnenosti sťažnosti s odôvodnením, že slovo lepič je primerané obsahu reklamy, bežne používané a spisovné slovo. Vizualizáciu na billboarde nepovažuje Arbitrážna komisia za vulgarizmus.
Ďalšia zo sťažností je o televíznom spote pre tampóny O.B., v ktorej si dievča po opustení toalety neumylo ruky. Komisia dospela k záveru, že príbeh sa odohráva v umyvárke so záberom aj na umývadlo, preto sťažnosť považuje za neopodstatnenú.
Diskutovalo sa aj o sťažnosti na TV spot na rastlinný tuk Rama. Matka v nej vkladá do obedovníka nezabalenú desiatu. Sťažovateľ považoval túto formu balenia jedla za nehygienickú. Rada sťažnosť posúdila ako neopodstatnenú s tým, že obal je na tieto účely určený. Viac informácií v tlačovej správe.