Billu si dosiaľ podľa reťazca mnohí zákazníci spájali s prémiovými produktmi a vysokými cenami. To chce člen skupiny Rewe International zmeniť.
„Niektorí ľudia považujú obchodný reťazec Billa za prémiový a drahý, a to aj napriek tomu, že skutočná cenová úroveň v našich predajniach je porovnateľná s reťazcami, ktoré sú naopak vnímané ako lacné,“ hovorí generálny riaditeľ Billa Slovensko Dariusz Bator.
Ako ďalej dodáva, novou kampaňou chce Billa jasne komunikovať, že zákazníci môžu nakúpiť rovnako výhodne ako v iných reťazcoch pri rovnakej kvalite.
V kampani reťazec garantuje výhodnejšiu cenu viac ako 350 produktov, pričom ich ceny bude porovnávať s aktuálnymi štandardnými cenami identických výrobkov konkurencie Kaufland, Lidl a Tesco. V prípade vyššej ceny rozdiel dorovná. Prehľad výrobkov a ich cien bude Billa zverejňovať na webe Plnyvozik.sk.
Súčasťou kampane je imidžový televízny spot Plný vozík, v ktorom účinkuje rodina užívajúca si spoločné raňajky či prechádzku po meste. Dej sa premosťuje do priestorov predajne, pričom voice-over sľubuje zachovanie výhodných cien. Kampaň pripravila reklamná agentúra Mark4Agency.
Popri cenovej politike sa Billa v rámci zmien sústredí aj na obnovu interiérov predajní. Reťazec zakomponuje prírodné materiály, chce staviť na dizajnovú čistotu a ekologické technológie.
„Aj keď pôvodný vzhľad našich predajní stále predstavuje nadštandard na trhu, rozhodli sme sa výrazne investovať do ich obnovy a zákazníkom priniesť nové a príjemné prostredie na nákup,“ načrtol D. Bator. Billa tvrdí, že vzhľad, logické usporiadanie tovaru, čistota a poriadok v predajniach sú nevyhnutným predpokladom k vytvoreniu pozitívneho imidžu značky.
„Počet dvadsiatich troch predajní, ktoré sme v novom dizajne otvorili v priebehu posledných dvoch rokov, by už v tomto roku mal dosiahnuť štyridsiatku,“ dodal D. Bator.
Billa okrem toho preškoľuje personál. Minulý rok v Bratislave otvorila prvé školiace stredisko, otvorenie ďalšieho plánuje tento rok na východnom Slovensku.
Reťazec prednedávnom spustil aj kampaň zameranú na deti. V zberateľskej súťaži ponúka produkty obrandované značkou Star Wars.
Na slovenskom trhu Billa podniká od roku 1993, prvú predajňu otvorila v Trnave. Prepracovala sa na lídra v segmente supermarketov, priemerná rozloha predajnej plochy v jej prípade dosahuje 900 štvorcových metrov. V súčasnosti prevádzkuje 131 predajní a zamestnáva takmer štyri tisícky ľudí.
Podľa výšky ročných tržieb je Billa štvrtým najväčším maloobchodníkom na Slovensku. Vlani ich zvýšila medziročne o necelé tri percentá na 472 miliónov eur. Čistý zisk predajcu sa znížil na 4,1 milióna eur z predvlaňajších 6,3 milióna eur.
Žlto-červený reťazec plánuje pokračovať v expanzii. Vlani otvoril štvoricu predajní (Dubnica nad Váhom, Lučenec, Žilina a Trnava), tento rok by malo pribudnúť o niečo viac nových prevádzok. Vo výročnej správe za rok 2015 píše, že v rámci expanzie má v roku 2016 v pláne otvoriť osem nových predajní a zmodernizovať desiatku starších.
Vizuály z novej kampane Billy:
Zdroj: Billa
Zdroj: Billa
Zdroj: Billa
Zdroj: Billa