Zdroj: Maňo Štrauch
V slovenských uliciach sa hneď dve banky hrdia na bilbordoch označením Banka roka 2011. Jedna o sebe tvrdí, že „jedine“ ona je banka roka, druhá, že je „najlepšia banka tretí rok po sebe“ a vedľa tohto claimu má označenie Banka roka.
Jedna z nich je Poštová banka, ktorá sa odvoláva na hodnotenie časopisu The Banker. Druhá je VÚB Banka, ktorá získala ocenenie Banka roka v rámci každoročne zostavovaného rebríčka Trend Top týždenníka Trend (Mediálne.sk patrí spolu s ním pod vydavateľstvo TREND Holding). VÚB získala ocenenie tretíkrát po sebe, Poštová banka sa vlani nedostala do rebríčka Trendu, pretože nemala investíčnú známku od niektorej z veľkých ratingových agentúr.
Ako už informovalo Mediálne.sk, Poštová banka mala s televíznou časťou svojej kampane problém. Arbitrážna komisia Rady pre reklamu ju práve kvôli použitiu slova „jedine“ a nedostatočnému vysvetleniu, odkiaľ táto cena pochádza, označila za neetickú. Naopak, bilbordy boli podľa komisie v poriadku, aj keď obsahujú tvrdenie „jedine“ a zároveň slovenský preklad ceny Bank of the Year – Banka roka 2011.
Toto spojenie má vydavateľ Trendu už niekoľko rokov registrované ako ochrannú známku, na Slovensku by sa preto nemalo používať v rovnakom kontexte bez súhlasu jej majiteľa - Trend Holdingu. Podľa arbitrážnej komisie bilbordy Poštovej banky neboli v rozpore s etikou, pretože je na nich uvedené, že preložený názov ceny pochádza od časopisu The Banker.
Zdroj: Maňo Štrauch
Ako pre Mediálne.sk uviedla hovorkyňa VÚB Alena Walterová, aktuálna outdoorová a printová kampaň banky, komunikujúca cenu Trendu, nie je reakciou na reklamu konkurenčnej Poštovej banky: „VÚB banka začala s komunikáciou ocenenia Trend Top Banka roka koncom minulého roka, kedy sme ocenenie získali.“
Na otázku, aký je postoj VÚB k tvrdeniu Poštovej banky, že „jedine“ táto inštitúcia je banka roka 2011, Walterová dodala: „Za všetko hovorí pozitívny nález Rady pre reklamu, podľa ktorej je táto kampaň v rozpore s Etickým kódexom reklamnej praxe.“
Marketingový riaditeľ Poštovej banky Tomáš Trupl na januárovom zasadnutí reklamnej komisie uviedol, že vedenie finančnej inštitúcie sa do budúcnosti rozhodlo komunikovať ocenenie magazínu The Banker v pôvodnom znení bez prekladu.