Speváčka Beyoncé v piatok „šokovala“ hudobnú brandžu, keď bez akéhokoľvek vopred známeho termínu vydala svoj piaty album.

To, že na ňom pracuje, bolo verejné už dlhšie, no manažment vytrvalo tvrdil, že nový album stále nie je oficiálne ohlásený.

Výnimočné na spôsobe vydania albumu, ktorý nesie iba meno speváčky, je okrem minimalistického PR najmä to, že Beyoncé vydala naraz celý album, bez promovania úvodného singla. Skladby z albumu za 16 dolárov, respekíve 11 eur, sa nedajú kúpiť samostatne.

Podľa Beyoncé sa zmenil spôsob konzumovania hudby. Kým v minulosti bolo pre ňu sledovanie klipov ako Thriller od Michaela Jacksona veľká rodinná udalosť, v súčasnosti poslucháči často konzumujú iba sekundové útržky klipov, bez toho, aby venovali pozornosť celému albumu. „Všetko je o singli, o hype,“ uviedla vo videu zverejnenom na Facebooku. 

Možnosť sťahovania jednotlivých skladieb za jeden dolár sa môže, samozrejme, negatívne odrážať aj na tržbách umelcov.

Post by Beyoncé.

Ku každej zo štrnástich pesničiek je už nakrútený klip (spolu celkovo 17 videí), ktoré dostanú fanúšikovia spolu s celým albumom.

Beyoncé k novému projektu uviedla, že formu vizuálneho albumu zvolila, pretože „vidí hudbu“. „Keď som s niečím spojená, okamžite vidim vizuál alebo sériu obrazov, ktoré sú spojené s nejakým pocitom, spomienkou z detstva, myšlienkou o živote, mojich snoch a predstavách. A to všetko je spojené s hudbou.“

Náhle ohlásenie podľa tlačovej správy súvisí s tým, že umelkyňa chcela, aby fanúšikovia boli tí prví, ktorí si ho môžu vypočuť a následne sa k nemu vyjadrovať, napríklad prostredníctvom sociálnych sietí.

Rýchle uvedenie albumu mal byť aj „ochranný plán“ proti predčasnému úniku skladieb cez ilegálne cesty, s ktorými popoví umelci často zápasia.

Na vydaní albumu Beyoncé je zaujímavé aj to, že kúpiť sa dá iba cez digitálny obchod Applu iTunes. Nie je dostupný na streamovacích službách ako Spotify, ktorá od tohto týždňa funguje aj na Slovensku. Na fyzických nosičoch sa má objaviť ešte pred sviatkami.