VÍŤAZNÁ KAMPAŇ – MÁJ 2018

Áno! Nové paušály od Telekomu


Hodnotenie: 6,49 / 10 bodov
Zadávateľ: Slovak Telekom
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi

Viac o kampani sa dočítate nižšie.


2. miesto

Tajomstvo pravého kávičkára

Hodnotenie: 6,41 / 10 bodov
Zadávateľ: Popradská
Agentúra: Zaraguza


3. miesto

Čakajúca Čiapočka

Bekim prekonal bariéry. Telekomu zabezpečil výhru v Kampani mesiaca

Čakajúca Čiapočka Zdroj: Úsmev ako dar

Hodnotenie: 5,30 / 10 bodov
Zadávateľ: Úsmev ako dar
Agentúra: Respect APP


Bodové hodnotenie Kampane mesiaca (max. počet bodov 10)

Kampaň Odborná porota Verejnosť Agentúry Spolu
Áno! Nové paušály od Telekomu – Telekom 7 4,77 6,66 6,49
Lišiak zo Sadu – Heineken Slovensko 4,5 4,54 5,33 4,67
Bonus 80 eur počas MS v hokeji – Niké 4,5 2,25 5 4,15
Buď Active! – Rajo 3,75 2,76 4 3,6
Jazdím Ford pre život – Ford 3,5 3,28 3 3,36
Fantomas sa sťahuje – Poštová banka 4,5 4,75 4,66 4,6
Čakajúca Čiapočka – Úsmev ako dar 5 5,27 5,5 5,15
Tajomstvo pravého kávičkára – Popradská 6,25 5,98 7,33 6,41
Veľká malá pôžička – VÚB banka 4 3,26 4,66 3,98
Odvaha byť slobodní – Veľvyslanectvo USA na Slovensku 3,75 3,78 5 4
S Fabiou extra vyhrávate – Škoda Auto 2,75 4,23 3,66 3,23
Rozdávame 5 GB dát – O2 4,33 5,76 4,66 4,68
Kolesománia – Coop Jednota 5,25 7,22 4,66 5,3
Pozn.: v hodnotení je podľa pravidiel váha hlasov porota – verejnosť – agentúry v pomere 3:1:1.

V hlasovaní verejnosti sme vyžrebovali Martinu Golábovú, ktorá vyhrala štvrťročné digitálne predplatné TRENDU.

Bekim a Telekom hovoria Áno

Bolo to prekvapenie, keď Telekom na jar vymenil tvár Petra Sagana vo svojich kampaniach za oveľa menej známeho Bekima. V zmenu po troch rokoch však značka verila a treba uznať, že aj koncept s novým ambasádorom má šmrnc.

„S Petrom sme začali spolupracovať v čase, keď sme potrebovali primárne profilovať najlepšiu generáciu siete, teda 4G. Peter sa stal vďaka svojej rýchlosti personifikáciou 4G, preto sme vtedy použili branding S4GAN. Takže komunikácia bola primárne postavená na sieti a na výhodách, ktoré mobilná sieť prináša,“ vracia sa do minulosti marketingová senior manažérka marketingu v Telekome Petra Novotná.

Prečo vlastne zmena? „Mali sme nový pozicioning, vedeli sme, aké posolstvá chceme komunikovať, akým smerom sa chceme vydať. A tak sme sa pozreli na to, čo nám v rámci tohto funguje. Samozrejme, že sme premýšľali nad tým, čo by mohol Peter v reklamách robiť. V tom sme mali relatívne slobodu. Rozhodli sme sa, že ak nenájdeme ‚prekrytie‘, tak sa môžeme vydať inou cestou,“ pokračuje P. Novotná.

Bekim prekonal bariéry. Telekomu zabezpečil výhru v Kampani mesiaca

Zdroj: Slovak Telekom

Telekom aj pri novom koncepte pokračuje v dlhoročnej spolupráci s agentúrou MUW Saatchi & Saatchi. Podľa P. Novotnej pri spoločnej úvahe prišli na to, že operátor musí ukázať ľuďom možnosť technológií na reálnych príbehoch a reálnych ľuďoch.

„To Peter, samozrejme, je, ale už sme s ním robili veľa vecí, príbehov, mal v reklamách viacero rolí a nechceli sme hovoriť stále rovnaký príbeh, chceli sme sa posunúť ďalej. Chceli sme, aby v príbehu bola trochu väčšia rola technológií, našich služieb. Mali sme fantastický príbeh, keď Peter začínal, sedel do toho ideovo veľmi dobre, ale napokon sme sa rozhodli pre príbeh, kde bol väčší podiel technológií,“ vysvetľuje P. Novotná.

Telekom vychádza z insightu, že doba sa posunula, nové technológie a digitalizácia začali zasahovať do každodenného života ľudí oveľa výraznejšie. To je moment, na ktorý chce značka v komunikácii s Bekimom poukázať.

„Čoraz viac vecí sa dá vybaviť, urobiť, získať, zažiť cez konektivitu a digitalizáciu. A to je smer, kde sa chceme profilovať. Prostredníctvom digitálnych technológií chceme posúvať ľudí a celé Slovensko dopredu,“ hovorí P. Novotná, podľa ktorej sa značka snaží inšpirovať – ukázať v čom môžu byť technológie užitočné a zároveň ich sprístupniť čo najväčšiemu počtu ľudí.

Telekom bodoval kampaňou, v ktorej predstavil nové paušály Áno!. Zaujímavosťou je, že názvy paušálov prispôsobil komunikačnému konceptu, ktorý je v copywritingu postavený na protikladných časticiach „nie“ – „áno“.

Bekim totiž „nie“ nepozná, povedal to aj doktorom, ktorí tvrdili, že nebude chodiť. V novšej reklame si ale predsa len týmto slovom povzdychol, keď si pod schodmi zabudol vozík. Áno však tentoraz hovorí Telekom – „bezbariérovým“ paušálom.

„Bekim je nabitý pozitívnym myslením a jeho ‚Áno‘ je prirodzeným a najvýstižnejším nadviazaním k nášmu dlhoročnému mottu ‚nicniejenemozne‘. To samozrejme platí a používame ho aj naďalej, ale doplnili sme ho v kampani aj v produktoch o ‚Áno‘,“ vysvetľuje P. Novotná.

Podľa marketingovej manažérky Telekomu sa im aj nová tvár v kampaniach osvedčila, hoci prieskumy sú zatiaľ iba na začiatku. „Prvé výsledky nám potvrdzujú, že na to, čo nám veľmi dobre fungovalo s Petrom Saganom, teda komunikácia, ktorá dokáže pritiahnuť pozornosť, sa nám podarilo nadviazať,“ hovorí P. Novotná.

Operátor si pochvaľuje povedomie o kampani. „Aj parameter atraktivity či páčivosti je na úrovni toho, ako sme boli zvyknutí pri spolupráci s Petrom. Dokonca vnímanie požadovaných atribútov značky vychádza ešte o niečo lepšie,“ dodala P. Novotná.