KAMPAŇ 10/13
coop_jednota_mamickine_dobroty
Mamičkine dobroty
Hodnotenie: 3,59 / 5 bodov
Zadávateľ: Coop Jednota
Agentúra: Jandl
Viac o kampani na konci článku
2. miesto
Staroba sa nás dotýka
Hodnotenie: 3,38 / 5 bodov
Zadávateľ: Nadácia Socia
Agentúra: Creative Department
Viac o kampani Staroba sa nás dotýka
3. miesto
Zrkadlo
Hodnotenie: 3,28 / 5 bodov
Zadávateľ: Kooperativa
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Pozrite si aj ďalšie práce, ktoré sa dostali na shortlist
Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov je 5)
Ako sa hodnotí Kampaň mesiaca? (upravená metodika)
Vizitka tvorcov
Creative Director Ján Fajnor
Jandl
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?
Keďže v reklame robím vyše 20 rokov, už si presne nepamätám, ako som sa k nej dostal. Tuším, že ma kvôli tvrdohlavosti začiatkom deväťdesiatych vyrazili z vysokej školy a nechať sa živiť rodičmi mi bolo proti srsti. Ale nesťažujem sa, aj po tých rokoch ma to stále celkom baví.
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
Reklama nie je umenie. Čakanie na inšpiráciu je len inak pomenovaná prokrastinácia. Nápady sú všade okolo, stačí sa len zamyslieť, načiahnuť sa a ten vhodný nápad zvesiť.
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
Tých dobrých bolo viac, ale tá najlepšia, dúfam, že ešte len príde.
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Fajčenie a kávu, ale už som sa ich zbavil.
Dokážete sa na reklamu pozerať okom "spotrebiteľa"?
Samozrejme, mám pomerne vysokú spotrebu.
Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?
Denne nakupujeme množstvo vecí, ktoré vlastne vôbec nepotrebujeme.
Čo robíte, keď nepracujete?
Deti...:) Venujem sa rodine. Naplno a s láskou.
Coop Jednota opäť vo svojej jesennej komunikácii ukázala, že „bačovský“ koncept inšpirovaný ľudovými tradíciami typickými pre Slovensko funguje. Kampaň už po druhýkrát zvíťazila v ankete Kampaň mesiaca, ktorú aj tentokrát hodnotila odborná i laická porota.
Mamička na salaši
Cieľom jesennej kampane bola komunikácia jednej z vlastných značiek maloobchodného reťazca. Pod značkou Mamičkine dobroty ponúka Coop Jednota spotrebiteľom tradičné výrobky od slovenských dodávateľov – tvaroh, zakysanku, halušky či bryndzu a mnohé ďalšie produkty, zväčša typické pre našu krajinu, ktoré majú zákazníkom ponúknuť mimoriadnu brandovú kvalitu za podstatne priaznivejšiu cenu. Produktový rad má tiež charakterizovať imidžové atribúty značky Coop Jednota - kvalitu, čerstvosť a slovenskosť.
Reťazec komunikačne podporil Mamičkine dobroty po približne dvoch rokoch. Posledná nadlinková komunikácia prebiehala v roku 2011.
Skutočnosť, že sa jedná o produktový rad „priamo od mamičky“ spoločnosť podporila aj prostredníctvom reklamnej kampane. Na salaš k dvom známym postavám z predošlých kampaní, Bačovi a Honelníkovi, prišla na návštevu matka.
Inšpiráciou pre agentúru Jandl, ktorá stojí za celým kreatívnym konceptom bola samotná matka so synom. „Každá mama je pre svojho syna tou najlepšou kuchárkou. A asi najväčšou lichôtkou pre každú mamu je, keď počuje, že jej syn ako keby jej z oka vypadol. Potom to už išlo samo. Bolo nám jasné, že Jevgenij Libezňuk, ktorý si zahral rolu baču, bude v dvojrele bačovej mamky kúzelný a diváci ho jednoducho budú „žrať“. Práve tu sa ukázalo, aká je dôležitá príprava pred samotnou produkciou a správne nakastovaný účinkujúci na nezaplatenie,“ uviedol creative director z Jandlu Ján Fajnor.
Návrat Tublatanky
Mamička sa okrem vizuálov objavila aj v televíznom spote, v sprievode hudby, ktorej Coop Jednota v spolupráci s agentúrou Jandl prikladá veľký dôraz. Tentokrát padľa voľba „zľudovieť“ známy slovenský hit Matka, z dielne skupiny Tublatanka. Pre ľudový orchester ho tradične aranžoval Michal Novinski. Agentúra za hudbu získala aj špeciálnu pochvalu od jej pôvodného autora, Maťa Ďurindu.
Coop Jednota zabodovala v úvode tohto roku v ankete týždenníka TREND a servera Mediálne.sk s vianočným konceptom v kategórii „Kampaň“ a niekoľkokrát získala ocenenie za najlepší print, outdoor či online.
Jedna z odborných porotkýň Zora Husarčíková na kampani z dielne agentúry Jandl na dhoročnom koncepte oceňuje najmä to, že sa drží slovenských tradícií. „Neviem si predstaviť komunikáciu týchto produktov iným spôsobom. Salaš, bača a honelník sú postavy, ktoré jej dávajú šmrnc „domáckosti“ a to oceňujem,“ tvrdí.
Samotná reklamná agentúra, z ktorej dielne celý koncept pochádza, potvrdila rovnako jeho úspech, či už na základe post testov alebo reakcií verejnosti. „V priebehu celého roka sa snažíme komunikáciu pre všetkých našich klientov pripravovať tak, aby im v prvom rade prinášala prospech. Ak sa páči aj odbornej verejnosti, je to len dôkaz toho, že aj účinná reklama môže byť vtipná a výnimočná,“ uzatvára J. Fajnor.
Jesenná kampaň je pokračovaním „lazníckeho“ konceptu, ktorú si podľa slov tvorovskej agentúry diváci zamilovali. Považujú ju za akýsi seriál, v ktorom je každá nová kampaň ďalším dielom ich obľúbeného seriálu.
Kampaň bola nasadená v médiách od 14. do 31. októbra a okrem televízneho spotu sa objavila v printe a POSM. Primárnou cieľovou skupinou boli ženy vo veku 25-55 rokov, hlavie tie mimobratislavské. Sekundárnou skupinou bol masový trh.