Víťazom tendra AAA na komunikáciu a ideu eventu Zlatého klinca sa stala reklamná agentúra Respect APP. Spolu s agentúrou Monarch zrealizovala aj niektoré neštandardné komunikačné aktivity a slávnostné udeľovanie ocenení štrnástého ročníka národnej súťaže reklamy.
Tohtoročný Zlatý klinec bol venovaný nedožitým 80tym narodeninám Andyho Warhola. Tento svetoznámy Slovák, ktorý sa narodil v Pittsburghu rusínskym prisťahovalcom z Rakúsko-Uhorska povýšil reklamu na umenie. Rád maľoval celebrity svojej doby, ale aj fľaše Coca-Coly, Campbellove polievky, či krabice Brillo. Jeho tvorba sa vyznačuje výraznou a pestrou farebnosťou, či multiplikáciou rovnakého obrázku.
Komunikácia
Ústredným vizuálnym motívom kampane sa stalo “pop-artové” prevedenie loga Zlatého klinca. Pestrofarebný multiplikovaný motív sa objavil v printoch, na webstránke Stratégií a taktiež aj v rámci vizuálneho riešenia interiéru novej budovy SND, v ktorej prebiehalo slávnostné odovzdávanie ocenení.
Vizuál printu:
Vizuál StrategieOnline:
Ďalším komunikaćným nástrojom bolo krátke video, ktoré pozostávalo z prestrihaného starého rozhovoru s Andy Warholom. V ňom “odpovedá” na otázky redaktorky ohľadne svojho postoja ku Zlatému klincu a reklame. Ďalšie video sa objavilo v deň odovzdávania klincov. Účinkuje v ňom neznáma postava, pripomínajúca samotného Warhola. Odhalenie jej totožnosti prišlo až večer na evente.
V rádiospote si poslucháči mohli vypočuť rovnaký rozhovor doplnený o simultánny preklad, ktorý si vyžiadal slovenský zákon o vysielaní a retransmisii.
Novým médiom, ktoré formou direct mailingu podporovali Warholov rukopis boli strieborné héliové balóny priviazané ku plechovke Campbellovej polievky, ktoré zdobili recepcie reklamných agentúr.
Balóny:
Nezanedbateľným komunikačným prostriedkom tohtoročného Zlatého klinca je kanál na Youtube.com. Na adrese youtube.com/zlatyklinec2008 boli zverejnené aj spomínané virálne videá. V playlistoch kanála možno nájsť niekoľko videí zo života a tvorby Andyho Warhola, ďalej videoklipy Warholových obľúbených hudobných skupín ale aj minuloročné a tohtoročné víťazné práce. Okrem toho tam sú aj všetky jingle kategórií Zlatého klinca.
ZK_youtube.jpg
Linky na playlisty:
Jingle
Warholove filmy a videá sa stali predlohou aj pre jingle jednotlivých kategórií súťaže. V krátkych, jednozáberových formátoch prevažne účinkoval moderátor večera – Ďuro Mokrý. Vo Waholovskej štylizácii jednoducho a nezaujato odprezentoval jednotlivé kategórie. Špeciálnu pozornosť vyvolal jingel Grand Prix, kde Mokrý sedel na skúsenom kaskadérskom koni. Neprehliadnuteľný bol aj “malý Warhol” v jingli Talent. Produkciu jinglov zabezpečila Protos Productions a postprodukciu Fluid Zone.
jingel – Grand Prix:
Jingel – Talent:
Mokrého improvizácia z nakrúcania:
Slávnostný večer
Warholov duch bol prítomný aj v novej budove SND. Vchod k sále zdobili Andyho slávne farebné kvety. Stotisíc bankoviek s portrétom umelca, inšpirované jeho obĺúbenými jednodolárovkami, boli rozhádzané po zemi. Warhola pripomínali aj jeho portréty od slovenských výtvarníkov. O výtvarné riešenie interiéru divadla sa postaral Warholov veľký obdivovateľ, výtvarník Daniel Brogyányi. Andyho tvorba inšpirovala aj riešenie prezentácie sponzorov – veľké pestrofarebné panely s logami partnerov dopĺňali krabice s logom generálneho partnera.
Živé Campbellove polievky sa prechádzali medzi cateringovými stolmi, na ktorých dominovali banány a paradajková polievka.
Pred slávnostným večerom hostí do sály zvolával spev Warholovej múzy – Marilyn Monroe. Tá tentokrát nespievala Happy Birthsday prezidentovi Kennedymu, ale Andymu Warholovi k jeho nedožitej 80tke.
Zvolávačka – Andy Warhol - o 5 minút
Dominantným prvkom slávnostného udeľovania Zlatých klincov bolo tanečné divadlo s názvom Warhol. Vizuálne pôsobivé fragmenty celovečerného predstavenia režiséra Mária Radačevského so skvelými výkonmi baletu SND boli pôsobivým zlatým klincom večera.