KAMPAŇ 12/15
Hodnotenie: 3,8 / 5 bodov
Zadávateľ: Avon Cosmetics
Agentúra: Starmedia
Viac o kampani sa dočítate nižšie.
2. miesto
Vianočná kampaň
Hodnotenie: 3,01 / 5 bodov
Zadávateľ: O2
Agentúra: Nydrle+Semelak
3. miesto
Daruj zlaté prasa
Hodnotenie: 2,98/ 5 bodov
Zadávateľ: Kofola
Agentúra: Zaraguza Digital
Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov 5)
VITAMED | AVON | O2 | KOFOLA | |
NÁPAD | 2.41075 | 3.9465 | 2.98225 | 2.9285 |
PRÍNOS | 2.6785 | 3.66075 | 3.03575 | 3.03575 |
SPOLU | 2.544625 | 3.803625 | 3.009 | 2.982125 |
Zastávka, ktorá sa premenila Adventný kalendár
Víťazná kampaň sa v decembri pohrala najmä v outdoore, kde „zveľadila“ obyčajnú autobusovú zastávku. Nápad z dielne agentúry Starmedia zaujal odbornú i laickú porotu a porazil kampaň Kofoly či O2.
Značka Avon v predvianočnom období predstavila kampaň v rámci reklamného konceptu „Krásne pre seba“, predstaveného v septembri minulého roka. Jeho cieľom je inšpirovať ženy k tomu, aby boli samé sebou a nebáli sa robiť vlastné rozhodnutia.
Celá kampaň, nasadená v úvode decembra, prebiehala v outdoore prostredníctvom citylightov v piatich mestách Slovenska. Slovenkám pripomínala, čo pre nich môžu znamenať Vianoce a ako si ich majú užiť bez stresu, zhonu či naháňania sa a hlavne podľa seba. Hlavnými hrdinkami boli reálne ženy, zamestnankyne a spolupracovníčky Avonu. Claimy tvorili zamestnanci Avonu, kde vznikla aj celá kreatíva kampane.
Asi najzaujímavejšou bola časť kampane, ktorá zahŕňala špeciálny branding. Do nového šatu prezliekla bratislavskú zastávku na Zochovej ulici, ktorá sa v decembri zmenila na skutočný Adventný kalendár. Kalendár bol poskladaný z 24 okienok umiestnených priamo v citylighte. Prekvapenie odhaľoval outdoorový nosič každý deň od 1. do 24. decembra v náhodný čas niektorému z prítomných ľudí.
Značka do adventého kalendára umiestnila kozmetické balíčky. Avon v rámci Adventného kalendára rozdal približne 150 výrobkov v hodnote necelých 1 000 eur. V každom balíčku bolo v priemere 6 kusov mixu výrobkov dekoratívnej, pleťovej, vlasovej kozmetiky a parfumov.
„Zastávka Zochova patrí medzi tie viac frekventované a zároveň má výbornú lokalitu neďaleko centra mesta a Vianočných trhov. Keďže sme vďaka nej chceli priniesť medzi ľudí trochu vianočnej atmosféry, jednoznačná voľba padla práve na autobusovú zastávku na Zochovej ulici,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk Eva Kandríková z Avon Cosmetics.
Mediálna podpora bola podľa Avonu minimálna, spoločnosť sa snažila vygenerovať spontánne PR. „Snažíme sa nekomunikovať len štandardnými inzerciami, ale preniesť na ľudí neštandardnými reklamami aj trochu hravosti, radosti a vzbudiť ich záujem. V minulom roku sme mali špeciálny rastúci inzerát, po ktorého zasadení vyrástli chia semienka alebo špeciálnu magnetickú reklamu,“ vysvetľuje.
Zdroj: Avon
Kampaň okrem Starmedie z hľadiska PR zastrešila agentúra SK.PR. Okrem outdooru bola nasadená na Facebooku a a na webovej stránke značky. Reklama si vybojovala prvenstvo okrem hlavnej kategórie aj v kategórii „Outdoor“.
Vizitka tvorcov
senior account manager z agentúry Starmedia Co. Daniela Gáborová
Ako ste sa dostali k reklame? Bol to váš "dream job"?
Študovala som masmediálnu komunikáciu, čiže k médiám mám veľmi blízko. Avšak môj pozitívny vzťah k marketingu sa vo mne zobudil až v Starmedii.
Kde čerpáte inšpiráciu pre nové kampane?
V inovatívnej agentúre desaťročia podľa Flema netreba chodiť po inšpiráciu ďaleko. V Starmedii je všade okolo nás. Som rada, že sa na viacerých takýchto projektoch môžem podieľať. Avon adventný kalenádr bol jedným z nich. Podaril sa nám realizovať aj vďaka tomu, že hranice medzi scope of work rôznych agentúr v reklame a komunikácii sú čoraz menej viditeľné a vzájomne sa prelínajú. Potom ide o to, kto príde s najlepším nápadom. A možno je to pre niekoho prekvapením, ale dnes už aj mediálna agentúra vie prísť s akýmkoľvek komunikačným nápadom a zrealizovať ho samostatne – od počiatočného nápadu, cez jeho komunikačnú stratégiu, detailné spracovanie, až po zastrešenie celej exekúcie a produkcie. Teda aspoň Starmedia takto pristupuje k zadaniam a ako vidíte, úspešne ich pre našich klientov realizujeme.
Najlepšia reklama/y, na ktorej ste sa spolupodieľali bola...
Aktuálne je mojou najobľúbenejšou práve Avon adventný kalendár, nakoľko ešte dnes vo mne rezonuje pozitívny feedback ku kampani. Je však pravda, že každý rok prinášame a realizujeme pre rôznych klientov viaceré zaujímavé projekty, kde zastrešíme celý proces úplne samostatne a klient k realizácii nepotrebuje spoluprácu so žiadnym ďalším dodávateľom okrem nás. Mnohé z takýchto prác prinášajú klientom napĺňanie ich cieľov a navyše nám spoločne prinesú každoročne aj zopár ocenení. S Avonom veríme, že okrem úspechu samotného adventného kalendára klientovi prinesieme aj nejaké brandžové ceny.
Aké zlozvyky vám priniesla práca v reklame?
Workoholizmus.
Akú vec ste si v minulosti kúpili na základe reklamy, hoci ju vôbec nechcete či nepotrebujete?
Niekoľkokrát – bižutériu z dobre cielenej retargetingovej kampane na online. Mám jej toľko, že nemám šancu ju „vynosiť“.
Čo robíte, keď nepracujete?
Spím.