Internetové kníhkupectvo Martinus, ktoré v týchto dňoch otvára svoju prvú kamennú pobočku v Košiciach, v novej prevádzke prinesie aj kaviarenskú časť. 

Martinus prichádza na východe s vlastnou podobou kníhkaviarne, ktorú nazval Foxford. Autorom idey je Martin Bajaník, ktorý v Bratislave vytvoril koncept Shtoor home made café. Dve zo štyroch prevádzok tejto siete fungujú v hlavnom meste práve v spolupráci s Martinusom.

Nový koncept Foxford má byť kaviarňou, prednáškovou miestnosťou, pódiom a agorou v jednom. Foxford je spojením slov „fox“, v preklade líška, čo má odkazovať na šikovných ľudí, a Oxford, ako symbol najkvalitnejšej akademickej pôdy.

„Spojenie kníhkupectva a kaviarne je pre Martinus.sk z dlhodobého hľadiska kľúčové. Preto sme sa rozhodli spojiť sily s tými najlepšími a vytvoriť úplne nový koncept kaviarní a kníhkaviarní, plne v súlade s víziou a hodnotami, ktorým v Martinuse veríme, zároveň však s vlastnou identitou a názorom,“ informovala spoločnosť Mediálne.sk.

Projekt je spoločným dielom Martinusu s M. Bajaníkom a jeho manželkou Mirkou. Koncept bude podľa autorov pod patronátom novovytvorenej „Fakulty čiernych vied” zameranej na kaviarenské štúdium.

Foxford v Košiciach má byť ochutnávkou nového konceptu, ktorý má ďalej rásť. Dostať by sa mohol do existujúcich predajní Martinusu, no vzniknúť by mohli aj samostatné pobočky. 

M. Bajaník odštartoval priamu spoluprácu s kníhkupectvom po sporoch s ostatnými spoločníkmi pôvodnej siete Shtoor, ktorá v súčasnosti funguje už pod upraveným názvom Štúr. O pôvodnú značku prebieha súd.

Autor Shtoora prichádza s novým konceptom. Opäť v spolupráci s Martinusom

Prvú kníhkaviareň otvoril Martinus v spolupráci so Shtoorom pred dvomi rokmi v Bratislave na Obchodnej ulici. Ďalšia pribudla vlani v Mlynskej doline v nákupnom centre Cubicon.

Pôvodný koncept Shtoor vytvorila agentúra Brandy M. Bajaníka, ktorá figuruje medzi majiteľmi firmy Štúrovci, prevádzkovateľa kaviarní Štúr. Brandy si aktuálne ochrannú známku Shtoor uplatňuje na súde a predbežným opatrením dosiahla zákaz jej používania. M. Bajaník v októbri v reakcii pre Mediálne.sk nevylúčil, že v prípade jej definitívneho získania by koncept oživil.

„Značka Shtoor má pre nás svoju nespornú hodnotu, ale pre stále prebiehajúci spor je jej osud neistý. Veríme však, že sa nám ju raz podarí vzkriesiť, aby jej duch, ktorý oslovil veľké množstvo zákazníkov, nezanikol,“ načrtol vtedy M. Bajaník, ktorý aktuálne uvádza spomínanú novinku Foxford.