Americká spoločnosť Coca-Cola, najväčší výrobca nealkoholických nápojov na svete, začala v USA rozsiahlu reklamnú kampaň, v ktorej sa snaží verejnosť presvedčiť, že jej diétne nápoje bez cukru sladené aspartamom sú bezpečné.

Snaží sa tak zvrátiť trend, v rámci ktorého jej klesá predaj nielen bežných nápojov, ale aj ich diétnych variantov, napísala agentúra AFP.     

Tlačené reklamy, ktoré sa v stredu začali objavovať vo veľkých amerických denníkoch, zobrazujú dvojicu rozosmiatych žien, z ktorých jedna drží fľašu light koly a text hlása: "Kvalitné produkty, s ktorými sa vždy môžete cítiť dobre."

Popisok pod fotografiou dodáva, že "bezpečnosť aspartamu podporilo viac ako 200 štúdií počas posledných 40 rokov".     

Vedci sa však nezhodujú v názore na to, či aspartam, schválený na používanie v osemdesiatych rokoch minulého storočia, je bezpečný pre dlhodobú konzumáciu, povedala pre AFP Karen Congrová, odborníčka na výživu brooklynskeho lekárskeho strediska.     

"Napriek tvrdeniu Coca-Coly a ďalších ohľadom bezpečnosti aspartamu stále nepoznáme jeho dlhodobé vplyvy," uviedla.

"Rastie odpor voči nielen diétnym sýteným nápojom, ale aj proti ďalším produktom s umelými sladidlami a inými umelými prísadami," dodala.     

Podľa K. Congrovej nedávny výskum preukázal, že ľudia, ktorí sa snažia chudnúť a konzumujú umelé sladidlá, nakoniec túžia po vyššom množstvo kalórií. "Spoliehanie sa na umelé sladidlá zrejme spôsobuje 'chute' na sladké a cukor, čo môže prispieť k obezite a zlým stravovacím návykom," uviedla.

"Je možné, že mozog reaguje na umelé sladidlá v diétnych nápojoch a ďalších produktoch tým, že produkuje inzulín, ktorý v ľuďoch prebúdza hlad - zvlášť potom po cukre."

Breaking News | Celebrity News | More ABC News Videos