Najhodnotnejšou svetovou značkou je opäť značka Apple. Technologická spoločnosť si pozíciu v rebríčku BrandZ, ktorý už po ôsmykrát zostavila spoločnosť Millward Brown, udržala od roku 2011. Hodnota značky oproti minulému roku vzrástla o jedno percento na 185 miliárd amerických dolárov.

Google ani tento rok nestačil na Apple a obhájil v rebríčku druhú pozíciu. No oproti minulému roku navýšil hodnotu svojej značky o 5 percent na 114 miliárd dolárov USD.

Trojicu nahodnotnejších značiek za rok 2013 uzatvára IBM s hodnotou 112 miliárd dolárov USD, ktorý oproti minulému roku zaznamenal 3-percentný pokles.

Výrazný pokles oproti minulému roku zaznamenala sociálna sieť Facebook, ktorej značka sa v rebríčku prepadla o dvanásť pozícií a zaznamenala 36-percentný pokles hodnoty na 21 miliárd USD.

Počas ôsmich rokov hodnota najcennejších značiek v rebríčku vzrástla o 58 percent, pričom nárast oproti minulému roku predstavuje 7 percent.

Rebríček brandov vydáva každoročne viacero firiem. K tým známejším patrí napríklad ranking spoločnosti Interbrand, ktorému už niekoľko rokov kraľuje Coca-Cola. Kým metodológia Interbrandu vychádza z finančných údajov a snaží sa zmerať vplyv značky na vytváranie dopytu po nej, rebríček BrandZ berie do úvahy aj spotrebiteľské názory, ktoré zisťuje v kvantitatívnych prieskumoch. Coca-Cola sa v zozname Millward Brownu umiestnila až v strede top 10.

Apple najcennejšou značkou sveta. Facebook pohorel

Zdroj: SITA / AP